رییس اتاق بازرگانی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۲۷ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
اتاق بازرگانی یک نهاد قانونی و صد در صد خصوصی ست

هم اکنون نشست هم اندیشی رییس اتاق بازرگانی استان لرستان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، هم اکنون دکتر حسین سلاحورزی در این هم اندیشی ابراز داشت: اتاق بازرگانی یک نهاد قانونی و صد در صد خصوصی ست به نحوی که یک ریال از منابع دولتی استفاده نکرده و متکی به درآمدهای خصوصی ست لذا وابسته به هیچ ارگان خاصی هم نمی باشد.

دکتر حسین سلاحورزی در باب تاریچه این نهاد توضیح داد: بر اساس یک الگوی بین المللی در جهان بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد. ابتدا در کشور انگلستان تعدادی از فعالین اقتصادی، جهت هم اندیشی در یک اتاق گرد هم جمع می شدند و به گفتگو می پرداختند و البته این مباحثه ها مبتنی بر لیبرالیسم و حفظ و احترام به بخش خصوصی بوده و چون در یک اتاق جمع می شدند بعدها نیز اسم اتاق بر آن نهاده شد، تحت عنوان اتاق بازرگانی یا اتاق تجارت ‌.
این نهاد در کشور ما نیز قدمتی بیش از ۱۳۰ سال دارد و ابتدا اتاق تجارت نامیده شد و بعدها اتاق بازرگانی سپس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و اخیرا واژه کشاورزی هم به آن اضافه شده است.

دکتر سلاحورزی ادامه داد: اتاق بازرگانی در استان لرستان قدمتی ۲۵ ساله دارد اما در دیگر استانها قدمتی حدود ۱۰۰ سال دارد.

وی در خصوص ضرورت وجود این نهاد اذعان داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران نیز توجه کشور به اتاق بازرگانی به حدی بوده که از ابتدای سال ۵۷ حضرت امام (ره) طی حکمی به ۵ نفر ماموریت دادند که اتاق بازرگانی و فعالیتهای اتاق را تداوم بخشند.

رییس اتاق بازرگانی استان لرستان افزود: در دوران انقلاب اتاق بازرگانی توسعه بیشتری پیدا کرد و همه امور اقتصادی مرتبط همواره پای کار بود از جمله: قانون اجرای سیاستهای اصل ۴۴، قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون رفع موانع تولید و حتی اتاق بازرگانی در بحث بودجه سنواتی و مباحث مرتبط با آن نقش پررنگی داشته و دارد.

دکتر سلاحورزی وضعیت اتاق بازرگانی در لرستان را مطلوب عنوان کرد وافزود: در سطح استان لرستان اتاق بازرگانی همطراز با نهادهای مرتبط پیوسته حضور خوبی دارد.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید