تاریخ: ۱۳:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
احداث نیروگاه های خورشیدی فرصتی برای رفع بیکاری در لرستان/ ۲۷۲۰ روستا برقدار شده اند

مدیرعامل شرکت توزیع برق در خصوص ضعف صنعت ،افزایش بیکاری در استان لرستان و نقش نیروگاه های خورشیدی در درآمدزایی آسان تشریح کرد: احداث نیروگاه های خورشیدی هزینه و امکانات زیادی را تحمیل نمی کند و نیز هیچگونه استهلاکی ندارد به نحوی که پشت بام منازل برای احداث این طرح کفایت می کند و می بایست هفته ای یکبار هم دستمال کشی شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز مدیرعامل شرکت توزیع برق در خصوص ضعف صنعت،افزایش بیکاری در استان لرستان و نقش نیروگاه های خورشیدی در درآمدزایی آسان تشریح کرد: احداث نیروگاه های خورشیدی هزینه و امکانات زیادی را تحمیل نمی کند و نیز هیچگونه استهلاکی ندارد به نحوی که پشت بام منازل برای احداث این طرح کفایت می کند و می بایست هفته ای یکبار هم دستمال کشی شود. در حال حاصر ۶۴ نیروگاه خورشیدی در لرستان فعال هستند و طبق تفویض اختیار توانیر احداث نیروگاه خورشیدی بر مبنای قرارداد بیست ساله برق منقعد شده و به نرخ تورم هر ساله نیز ده درصد افزایش می یابد. برگشت سرمایه نیز در آن به مدت چهار سال است.

مهندس خودنیا افزود: حال جای تاسف دارد که چرا شغل نمی شود و استقبالی از آن نمی شود! زیرا مسوولین باور ندارد این کار شدنی ست و هر نیرو گاه خورشیدی پنج کیلو وات می تواند ماهیانه، یک میلیون تومان درآمدزایی دارد. حداقل سرمایه گذاری در این طرح چهل میلیون تومان می باشد و در خصوص طی مسیر اداری نیز مشقتی در کار نیست و یکروزه پرونده و قراداد بسته خواهد شد. نصب آن نیز راحت است و پیمانکاران مربوطه همکاری قابل ملاحضه ای خواهند داشت.

لازم به ذکر است: به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در این نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: بخش عمده کار شرکت توزیع برق برق اطلاع رسانی و شفاف سازی اخبار و امور انجام شده است که انصافا رسانه های فعال استان در این زمینه همکاری بسزایی داشته اند و درخور تقدیر است.

فریدون خودنیا در باب هزینه ها و و شفافیت مالی در شرکت توزیع برق لرستان افزود:به یاری خداوند بهره وری در شرکت توزیع افزایش یافته و شاهد افزایش درآمد، بروز رسانی حقوق و مزایا و تکریم پرسنل شرکت می باشیم و نیز یک مورد طلبکار در شرکت مراجعه کننده نداریم.

مهندس خودنیا ادامه داد: در خصوص بدهی ها نیز ۲۳ میلیارد تومان بدهی ادارات از طریق تهاتر با پول برق مصرفی رفع شد.

وی در خصوص برقرسانی به روستا های استان نیز تصریح کرد: هر روستایی که راه داشته باشد و نیز بالای پنج خانوار جمعیت داشته باشد، برقدار خواهد شد و ضریب نفوذ برق در وسعت لرستان بیش از سایر استانهاست و تا کنون دو هزار و ۷۲۰ روستا برقدار شده است. در طی سه سال گذشته نیز ۱۶۰ روستا برقدار شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه سخنان خود نوید داد: مجوز برقرسانی به ۲۹ روستای زیر پنج خانوار نیز اخد شده است.

مهندس خودنیا در خصوص اشتغالزایی در صنعت برق نیز اذعان داشت: شرکت توزیع برق به جای
به جای استخدام از برون سپاری بهره برده و بخش خصوصی را وارد صنعت برق کنیم که مجوز استخدام ۲۱ نفر در شرکت توزیع اخذ و همه کارها از طریق مناقصه عمومی و برون سپاری در حال انجام است.

وی در خصوص مزایای نیروگاه های تولید پراکنده برق نیز ابراز داشت: در صورت قطع برق با استمداد وجود نیروگاه های برق تولید پراکنده می توان برق مناطق حساس را تولید می کنیم. در حال حاضر در غرب کشور رتبه اول غرب کشور را داریم و
۱۲۰ نفر در بخش خصوصی در نیروگاهها مشغول بکار هستند.مدت برگشت سرمایه پنج سال است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید