تاریخ: ۱۳:۱۶ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
احیاء تالاب گوری بلمک پلدختر با مشارکت ذینفعان انجام می گیرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در هفته محیط زیست ضمن دیدار با نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با حضور در محل تالاب گوری بلمک وضعیت احیای این تالاب را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به مناسبت هفته محیط زیست با شعار “کاهش آلاینده ها و پسماند؛ آسمان آبی، زمین سبز” مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن دیدار با نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی به همراه ایشان، معاونت امور عمرانی استانداری، فرماندار پلدختر و تعدادی از ذینفعان و جوامع محلی با حضور در محل تالاب گوری بلمک پلدختر راه های احیای این تالاب را مورد بررسی قرار دادند.

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب ها سرمایه ملی کشور هستند و نباید به صورت شخصی به آن ها نگاه کرد و همه دستگاه ها باید به این مهم توجه داشته باشند.

ایشان اظهار داشتند: با تعامل مردم، حفاظت محیط زیست و شیلات استان ضمن احیای تالاب گوری بلمک، منطقه ای با کارکردهای زیست محیطی، جاذبه گردشگری و پرورش ماهی ایجاد شود.

کاظمی گفت : دستگاه های اجرایی در تصمیماتی که در خصوص احیاء تالاب می گیرند منافع جوامع محلی و ذینفعان را مد نظر داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به کارکرد و اهمیت تالاب ها گفت: اهمیت اکوسیستمی یک هکتار تالاب ۱۰ برابر اکوسیستم جنگلی است.

فتحی بیرانوند گفت: تالاب های پلدختر استعداد تبدیل به اثر طبیعی ملی را دارند و امید است که با تسهیل شرایط مورد نیاز در کنوانسیون رامسر ثبت شوند.

وی اظهار داشت تالاب های پلدختر مشکلات چندانی ندارند ولی برای برخی که با منافع مردم به دلیل بهره برداری های نادرست تضاد ایجاد شده است، تلاش می شود با تعامل سایر دستگاه های مربوطه در جهت احیای مجدد آنها اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مشارکت همه دستگاه های مربوطه و ذی نفعان و بهره برداران برای اجرای برنامه احیاء تالاب لازم است و برای حفظ و احیای تالاب ها که از مهمترین اکوسیستم های طبیعی هستند باید بهره برداران مشارکت داشته باشند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید