نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی:
تاریخ: ۱:۵۹ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
استان لرستان همواره قربانی جریانات سیاسی چپ و راست  می شود/ حق آبه لرستان عادلانه توزیع نمی شود

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سالهاست که مدیریت صحیح در استان لرستان قربانی جریانات سیاسی چپ و راست می شود و هنوز نتوانسته ایم برای رفع مشکلات و توسعه نیافتگی لرستان قدم چشمگیری برداریم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران لرستان خود را نماینده رسیدگی به مشکلات استان لرستان و کشور عنوان کرد و تاکید کرد: وجود هرگونه اختلاف بین نمایندگان لرستان به ضرر استان است و ما نباید بخشی‌نگر باشیم بلکه وظیفه داریم با نگاهی جمعی در برنامه ای دراز مدت به فکر رفع مشکلات اساسی این استان پرظرفیت باشیم.

وی با اشاره به تحمیل خسارت به استان لرستان در جریان زلزله و سیل ۹۸ اذعان داشت: وجود مشکلاتی زیرساختی، بحث لایه روبی رودخانه ها وحوضه های آبریز و نیز خسران شدید پل ها و سدهای سطح استان را نباید کتمان کرد و طبق ردیف بودجه مقرر کشور تا زمانی که خسارت استانهای سیل زده جبران نشده است، باید تخصیص اعتبار ادامه داشته باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در خصوص یکی از پروژه های مهم دلفان که سد از سال ۹۶ متوقف شده بود، خبر داد: خوشبختانه امسال توانستیم برای اولین بار سد تاج امیر شهرستان دلفان را در ردیف پروژه‌های ملی قرار دهیم و این سد از سال ۹۶ متوقف شده بود و پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص داشت که تنها سه میلیارد تخصیص یافته بود.

وی ادامه داد: اکنون ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به این سد تاج امیر اختصاص یافته که ۱۳ میلیارد آن تخصیص داده شد اکنون در اختیار آب نیرو می‌باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای سد تاج امیر اختصاص یافت و در صورت بهره برداری از این سد یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی نورآباد تحت پوشش آبیاری نوین قرار خواهد گرفت.

دکتر ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تخصیص آب ظلمی است که از ابتدای انقلاب به مردم لرستان وارد شده است، ۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب، ۱۳ میلیارد متر مکعب خروجی آب و هشت و نیم میلیارد متر مکعب آب سهم لرستان می‌باشد اما نمی‌توانیم به اندازه کافی از این نعمت در راستای صنعت و کشاورزی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: میزان اراضی آبی در کشور ۴۶ درصد است که این رقم در لرستان ۲۳ درصد می باشد در حق لرستان ظلم شده است و باید حق آبه عادلانه توزیع شود.

ابراهیمی در پایان ابراز داشت: پروژه هایی که اعتبارات استانی دارند در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است که نسبت به افزایش تورم باز هم کافی نیست.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید