معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
تاریخ: ۱۴:۰۱ :: ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
افزایش سه آزمایشگاه و طرح درمان در منزل بیماران کرونایی در دستور کار قرار دارد

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با "کرونا" دانشگاه علوم پزشکی لرستان برنامه های جدید دانشگاه را در اجرای خدمات به بیماران "کرونایی" تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر مریم کوشکی در جمع خبرنگاران گفت: افزایش سه آزمایشگاه تشخیصی کرونا و طرح درمان در منزل بیماران کرونایی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه در خصوص طرح درمان در منزل بیماران کرونایی عنوان کرد: این طرح مورد تأیید ابتدایی رئیس دانشگاه قرار گرفته و در مرحله ی بررسی علمی است.

دکتر مریم کوشکی ادامه داد: طی کمیته ای که به زودی با حضور متخصصین و کارشناسان باسابقه در حیطه ی بیماریهای عفونی و ریه برگزار خواهد شد، توجیه علمی و اقتصادی این طرح بررسی می شود.

وی اظهار کرد: در این طرح بیماران کرونایی بستری در بیمارستان که نیاز به مراقبت های ویژه(آی. سی. یو) نداشته باشند می توانند با دریافت تجهیزات لازم به خصوص کپسول اکسیژن ادامه ی مراحل درمان را در منزل سپری کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه تصریح کرد: بدیهی است تیم های کارشناسی پرستاری و مراقب سلامت علاوه بر آموزش به اعضای خانواده و خود بیمار، نظارت های حضوری و غیرحضوری خود را در زمان درمان در منزل خواهند داشت.

دکتر کوشکی گفت: در صورتی که اجرای این طرح مورد تأیید کمیته ی تخصصی قرار گیرد به زودی در شهر خرم آباد به صورت پایلوت آغاز می شود.

وی همچنین در خصوص آزمایشگاه های جدید تشخیص کرونا تصریح کرد: آزمایشگاه تشخیصی کووید ۱۹ در شهرستان دورود به زودی راه اندازی می شود.
دکتر کوشکی افزود: مکان و تیم کارشناسی این آزمایشگاه آماده اند و تجهیزات مورد نیاز آن نیز در حال خریداری هستند.

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: این آزمایشگاه پس از راه اندازی نمونه های مراکز غربالگری و بیمارستان های شهرستان های دورود، بروجرد، ازنا و الیگودرز را پوشش خواهد داد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان ابراز امیدواری کرد این آزمایشگاه نهایتا تا اواسط آذرماه آماده ی بهره برداری شود.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: با دو آزمایشگاه خصوصی در خرم آباد برای پوشش بخشی از نمونه ها به توافق رسیده ایم.

وی افزود: نمونه های این آزمایشگاه ها برای تأیید انستیتو پاستور در حال بررسی است و اگر مشکلی خاصی نداشته باشند طی روزهای آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید