رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
تاریخ: ۱۱:۳۶ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
تاکنون موردی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است

صبح امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بیان داشت: با توجه به حساسیت ها و شایعات اخیر مردمی اعلام می کنیم: هیچ موردی از ویروس کرونا در کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله لرستان تا به حال دیده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر نیکبخت در ادامه افزود: نسبت به بقیه دانشگاه ها اوضاع مطلوبی داریم و خوشبختانه مشکل کمبود پزشک متخصص در استان تا حدود زیادی برطرف شده است.

دکتر نیکبخت تکمیل کرد: در گذشته در شهرستانهای استان به ندرت حداکثر پنج پزشک متخصص وجود داشت ولی اکنون به لطف خداوند و تلاشهای دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۲۰ پزشک متخصص در هر شهردر خال خدمت در عرصه بهداشت و درمان هستند.

وی تصریح کرد: پزشکان متخصص استان ما حاذق ترین و بهترین متخصصین کشور هستند و به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که یک شهروند لرستانی به جهت درمان به متخصصین دیگر استانها مراجعه کند که جز اتلاف وقت و هزینه عایدی نخواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی موفق شده است، دو برابر مجوز فراخوان هیئت علمی جذب کند.

وی با اشاره به توسعه مکانیسم پرداخت و پرداخت مطالبات پزشکان اشاره کرد: توجه به همین مبحث موجب توسعه فضاهای درمانی و کاهش تخلفات در استان شده است و این رشد به حدی ست که در سال ۹۸ آمار مرگ و میر مادران فقط به دو مورد رسیده است و علت این موفقیت چیزی نیست جز خدمت رسانی کامل ماماها و توسعه مراکز بهداشتی فراگیر و مراکز اورژانس در استان لرستان.

دکتر نیکبخت در همین راستا تشریح کرد: در خصوص رسیدگی به مادران باردار و مجروحین، توسعه مراکز ۱۱۵ و درمان بیماران در مناطق صعب العبور استان در سالجاری ۴۴۴ سورتی پرواز انجام گرفته است.در استان ۷۲ مورد پایگاه جاده ای و داخلی داریم و جمعا امسال ۶۲ هزار ماموریت پزشکی انجام شده است که شامل: ۴۰هزار ماموریت شهری و ۲۲ هزار ماموریتهای جاده ای بوده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید