گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۴۶ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان در لرستان آغاز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرحله نخست تزریق واکسن کرونا همزمان با سراسر کشور برای کادر درمان این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از ایرنا، محمد رضا نیکبخت در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: مرحله نخست واکسناسیون ویروس کرونا برای کادر درمان بخش های مراقبت ویژه کرونا در بیمارستان های شهدای عشایر و شهید رحیمی در خرم‌آباد امروز آغاز شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله ۲۶۰ واکسن کرونا به استان وارد شده است و این واکسن برای افرادی که تاکنون به کرونا مبتلا نشده اند، تزریق می شود.

وی با بیان اینکه در فاز دوم این واکسناسیون حدود سه هفته بعد این افراد مرحله دوم واکسن را دریافت می کنند، ادامه داد: در مرحله بعدی ورود واکسن ویروس کرونا به استان تمام کادر درمان استان و بیماران گروه های پرخطر این واکسن را دریافت خواهند کرد.

نیکبخت اضافه کرد: تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» دارای اصول و ضوابطی است که در ۲ مرحله(دوز) و با ۲۱ روز فاصله تزریق می‌شود یعنی پس از تزریق واکسن مرحله نخست، سه هفته بعد مرحله دوم تزریق واکسن انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: ۶۴ هزار و ۶۸۳ شهروند این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نیکبخت بیان کرد: تاکنون۱۹۵ هزار و۱۴۷ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۹۴ هزار و ۴۹۲ مورد اعلام شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های مرجع استان ۱۲۹ هزار و ۸۰۶ مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۲۶ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اکنون شهرستان های خرم آباد، دورود، الیگودرز، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، ازنا، کوهدشت، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید