در جلسه ستاد تنظیم بازار استان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۹ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
خروج هرگونه موادخام دامی اعم از دام سنگین، سبک ، مرغ زنده و کشتار شده تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد

جلسه ساماندهی و تنظیم بازار محصولات خام دامی استان به ریاست دکتر اسفندیار حسنی مقدم ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، درابتدای جلسه دکتر حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، ضمن خوش آمدگویی به مدعوین ، شهادت امام حسن عسگری و ولایت و امامت امام زمان (عج) را تسلیت و تبریک گفت و به بحث پیرامون ، دلائل اجرایی نشدن مصوبات ستاد تنظیم بازار استان پرداخت و اظهار داشت از کلیه اعضای جلسه انتظار داریم در جهت به تعادل رسیدن بازار مرغ استان ، وظائف محوله را پیگیری و رصدنمایند،

وی در ادامه با بیان اینکه جهاد کشاورزی در جهت تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده و همه توان خود را در جهت حمایت از تولید بکار گرفته است ، تا توانسته ایم تولید را به مرحله بازار برسانیم و گفت از مرغداران زحمت کش انتظار داریم تا در جهت پایداری تولید و بهره مندی از حمایت‌های جهاد کشاورزی در دوره های بعد در اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار همراهی و همکاری لازم را بعمل آورند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه افزود بیش از ۷۵ درصد نیاز نهاده ای مرغداران با ارز دولتی تامین و بصورت عادلانه در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته و در پایان دوره پرورش موظف به عرضه مرغ زنده به قیمت مصوب ۱۴۴۰۰ تومان ترجیحا به کشتارگاههای شهرستان محل فعالیت می باشند ، در صورت عدم عرضه و ارسال به خارج از استان ، لیست مرغداران در اختیار معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت قرار گرفته تا برخورد های حاکمیتی لازم بعمل آید.

در ادامه مهندس منصوری مدیر کل اقتصادی و تنظیم بازار استانداری ، معاون دادستان ، معاون بازرسی و نظارت و سایر اعضای مدعو ، ضمن تاکید بر اجرای دستورات ستاد تنظیم بازار استان آمادگی خود را جهت برخورد قاطع با مخلان نظم اقتصادی اعلام کردند.

در پایان پس از تبادل نظر اعضای جلسه مصوبات زیر به تصویب رسید .
۱_ اتحادیه مرغداران موظف است با بهره مندی از لیست کلیه مرغداران دریافت کننده نهاده ها ، با آنها تماس گرفته و موظف شوند تا نسبت به تحویل مرغ زنده به کشتارگاه اقدام نمایند.
۲- کلیه مرغداران موظف اند در قبال دریافت نهاده های دان مرغ زنده آماده عرضه را ترجیحا به کشتارگاه شهرستان حوزه عمل تحویل نمایند .
۳_ شبکه های دامپزشکی شهرستان ضمن ایجاد کشیک صدور مجوز حمل ، از صدور مجوز حمل بدون مقصد و خارج از استان خودداری نمایند
۴_ شرکت پشتیبانی امور دام استان پیگیری تخصیص روزی ۴۰ تن مرغ منجمد را انجام داده و تا ۱۵ آبان‌ ماه حدود ۵۰۰ تن مرغ منجمد را توزیع نماید و پیگیری لازم را جهت ایجاد ظرفیت سردخانه ای بنماید.
۵_ اولویت توزیع مرغ منجمد در محله های کم بضاعت در دستور کار قرار گیرد.
۶- تا اطلاع ثانوی خروج مرغ زنده ، کشتار شده و سایر مواد خام از استان ممنوع می باشد. و نیروی انتظامی موظف به جلوگیری از خروج مرغ زنده و بدون مجوز می باشد و محموله های توقیفی را با هماهنگی دامپزشکی به کشتارگاه ها هدایت نمایند.
۷- کلیه دامپزشکان ناظر در کشتارگاه ها بایستی نسبت به تائید محموله های دارای مجوز ورود اقدام نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید