گروه: عکس روز
تاریخ: ۱۵:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
خمیر دندان پرسیکا؛ ضدپوسیدگی وسفیدکننده دندان

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، خمیر دندان پرسیکا هربکس تولید شده در شرکت بهداشتی دکتر جهانگیر در خرم آباد غنی شده از عصاره طبیعی گیـاه پرسیکـا «مسواک» می باشد که لکه های عمیق و سطحی دندان را از بین برده و به واسطه وجود عصاره های مرزه کوهی و بره موم به عنوان ضد […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، خمیر دندان پرسیکا هربکس تولید شده در شرکت بهداشتی دکتر جهانگیر در خرم آباد غنی شده از عصاره طبیعی گیـاه پرسیکـا «مسواک» می باشد که لکه های عمیق و سطحی دندان را از بین برده و به واسطه وجود عصاره های مرزه کوهی و بره موم به عنوان ضد باکتری و ضد عفونی کننده مخاط دهان،عمل می کند.

دو ویژگی مهم خمیردندان پرسیکا یعنی «ضدپوسیدگی وسفیدکنندگی دندان» از مهمترین ویژگی های این خمیردندان گیاهی نسبت به سایر خمیردندان های موجود در بازار است.

قرن هاست که سالوادورا پرسیکا«مسواک» به عنوان یک مسواک طبیعی استفاده می شود و تحقیقات هم نشان می دهد که چوب مسواک به دلیل داشتن کلرید، گوگرد،ترپن ها، ویتامین سی، گلایکوزیدها، مقدار زیادی فلوراید و سیلیس، برای بهداشت و سلامت دهان و دندان مفید می باشد.

چوب مسواک حاوی تانن ها، ترکیبات گوگردی، ترکیبات ایزوتیوسیانات، سنجرین، کلر ، کلراید ، سیلیکا، تری میتل آمین، فلورین، فلوراید، سیلیس،سیلیسیم و بی‌کربنات سدیم می‌باشد که این مواد، دندان ها را ضدعفونی، سفید و پاکیزه می‌ کنند،از پوسیدگی دندان و به وجود آمدن پلاک و خونریزی لثه جلوگیری کرده و باعث تقویت لثه و استحکام دندان می‌شوند.

سیلفا یوریا مانع سوراخ شدن و پوسیدگی دندان می شود

دانشمندان در چوب مسواک ماده ای به نام «سیلفا یوریا» یافته اند که این ماده مانع سوراخ شدن و پوسیدگی دندان می شود و از تشکیل مرکز و حفره چرکی در دندان جلوگیری می کند.

وجود کلراید همراه با سیلیکا باعث سفیدی دندان ها می شود، این ماده چسبناک، مینای دندان را پوشانده و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

همچنین تحقیقات صورت گرفته وجود ماده ای تیز به نام « سنجرین» با بوی تند و مزه ای تیز در مسواک را اثبات کردند که این ماده نیز به از بین بردن باکتری ها کمک می کند.

علاوه بر این وجود ماده ۳ میتل آمین موجود در خمیردندان پرسیکا هربکس باعث بهبود زخم های لثه و رشد سالم آن می شود.

این ماده پاک کننده، باعث اصلاح و کاهش شاخص هیدروژنی حفره دهانی، که به صورت«غیرمستقیم» در رشد میکروبی دهان مؤثر است، می شود.

در چوب مسواک مقدار زیادی عنصر فلورین وجود دارد که این ماده باعث تقویت و استحکام دندان ها در مرحله شکل گیری، نمو و جلوگیری از تأثیر اسیدها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود.

غیر از عنصر فلورین، مقداری عنصر کلر نیز در چوب مسواک یافت می شود که رنگ بد دندان ها را از بین می برد و سیلیس نیز به نسبت ۴% در چوب مسواک یافت می شود که این ماده نیز لایه پلاک را از سطح دندان ها دور کرده و حذف می کند.

ماده «بی کربنات سدیم» موجود در سالوادورا پرسیکا«مسواک موثر در بهبود دندان

ماده «بی کربنات سدیم» موجود در سالوادورا پرسیکا«مسواک»در معالجه و بهبود دندان ها نیز بسیار موثر است.

وجود مقداری اسید اسکوربیک و ماده سیتوسیترول نیز در چوب مسواک باعث تقویت شریان های خونی غذا رسان به لثه می شوند. در چوب مسواک به میزان ۱% مواد خوشبو کننده روغنی یافت می شود که دهان را با عطر خود خوشبو می کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید