مدیر مخابرات منطقه لرستان:
تاریخ: ۰:۰۸ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
در سالجاری ۶۰ سایت موبایل در لرستان احداث خواهد شد/ سایت هیچ خطری برای ساکنین‌ محل ندارد

محمد قاسمی مدیر مخابرات مخابرات لرستان با حضور در شبکه افلاک لرستان خبر داد: در رتبه بندی زیرساختهای ارتباطی، لرستان سال گذشته در رتبه سی ام قرار داشته و در عرض گذشت شش ماه الان در رتبه شانزدهم قرار داریم که جای بسی امیدواری دارد و نیز در سالجاری ۶۰ سایت موبایل در استان احداث خواهد شد که از این ۶۰ سایت، ۸ سایت در شهر خرم آباد، ۶ مورد در بروجرد و ۳ سایت هم در شهرستان دورود و مابقی در روستاها و اقصی نقاط استان احداث خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شامگاه سه شنبه ۱۸ شهریور ماه، گفتگوی ویژه خبری مدیر مخابرات منطقه لرستان با موضوع بررسی وضعیت سیستم های ارتباطی و مخابراتی استان لرستان در شبکه افلاک‌ استان انجام شد.

نقش تلفن ثابت در صرفه جویی در هزینه مکالمات

محمد قاسمی افزود: ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در مراکز شهری و روستایی استان دایر است که از این تعداد ۳۴۰ هزار مشترک واگذار شده در دست مردم می باشد و ۱۲۰ هزار انشعاب اصلا کارکرد ندارد به نحوی که مردم هزینه خرید انشعاب را پرداخت کرده اند اما استفاده نمی‌کنند.

قاسمی در همین راستا تاکید کرد: تلفن ثابت ارزانترین نوع ارتباطات است اما بخاطر راحتی تماس های ذخیره شده مردم بیشتر تمایل به استفاده از مکالمه مویابلی را دارند، اما این در حالی ست که هزینه مکالمه درون شهری در هر ده دقیقه ۴۵ تومان بوده و هزینه مکالمه موبایل هر دقیقه ۶۷ تومان می باشد بنابراین استفاده از تلفن ثابت بسیار بصرفه تر خواهد بود و پیشنهاد می کنیم زمانی که تلفن ثابت در دسترس است، از آن استفاده کنند و فقط در صورت نیاز از موبایل استفاده کنند.

رفع مشکلات زیرساختهای ارتباطی در لرستان

وی در خصوص مشکلات حوزه ارتباطات استان تشریح کرد: همه زیرساختهای تلفن ثابت در استان لرستان وجود دارد و در سطح شهرهای استان طی ۱۰تا۱۵ سال گذشته در شماری از محلات جدید ساختمان سازی هایی انجام شده است که متاسفانه نتوانستیم همگام با آن تلفن ثابت ایجاد کنیم که ان شالله در صدد هستیم این مشکل برطرف شود. مشکل دوم حوزه زیرساختهای ارتباطات مخابرات بیشتر مربوط به کابلهای تلفن هوایی ست که بیشتر سرقت می شوند و حتما در مرحله تعمیر دیگر کابل هوایی استفاده نمی کنیم.و مشکل سوم وجود معترضین محلی است که به علت عدم آگاهی و تصورات اشتباه اجازه احداث سایت در برخی محلات را نمی دهند.

احداث سایت هیچ خطری برای ساکنین‌ محل ندارد

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به اینکه وجود سایت مخابرات در محل هیچ گونه مشکلی برای ساکنین ایجاد نمی کند و مضرات آن به مراتب کمتر از گوشی تلفن همراهی ست که در طول شبانه روز کنار ماست، اذعان داشت: در مرکز مخابراتی که بنده و همکارانم در طول روز ۸ ساعت مشغول کار اداری هستیم، یک سایت وجود دارد اما هیچگونه مشکل و خطری متوجه ما نشده است لذا از شهروندان و معارضین محل تقاضا داریم نسبت به احداث سایت جبهه نگیرند که این کار موجب عدم توسعه استان و نیز فرار سرمایه های عظیم ارتباطی از استان خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید