در داروسازی دکتر جهانگیر تولید شد؛
تاریخ: ۲۱:۵۴ :: ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
دهانشویه گیاهی همه کاره هربکس

شرکت دانش بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در راستای بهبود سطح سلامت و بهداشت دهان و دندان در جامعه ، اقدام به تولید « دهانشویه گیاهی همه کاره هربکس » نمود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، قایم مقام داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در این زمینه گفت : پلاک دندان یک لایه پیچیده حاوی بیش از ۵۰۰ گونه باکتریایی است که روی سطح دندان جمع می شود.
دکتر « مونا جهانگیر» افزود: این لایه توسط میکروارگانیسم های موجود در دهان و بر روی مینای دندان تولید می شود، التهابات لثه ارتباط مستقیمی با پلاک ایجاد شده بر روی دندان دارد و بر سلامت دهان و دندان افراد تأثیر می گذارد.
وی ادامه داد: ورم لثه از طریق کنترل پلاک دندان رفع می شود ولی در صورت بی توجهی و مزمن شدن، می تواند باعث ایجاد آسیب های جدی به لثه و دندان شده و در نهایت منجر به تخریب دندان شود بنابراین، کنترل موثر پلاک نقش اساسی در رفع و پیشگیری از التهاب لثه و بیماری های مربوطه دارد.
وی گفت: بوی بد دهان نیز یکی از شایع ترین مشکلات در بین بیماران است و بروز آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما بیشتر، منشأ داخلی دارد.
قایم مقام و مسول کنترل کیفی شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر با بیان اینکه محتمل ترین دلیل بدبویی دهان، تجمع بقایای مواد غذایی و پلاک های باکتریایی دندانی بر روی دندان ها و زبان است که ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و در نتیجه التهاب لثه می باشد، اظهار کرد: این بو ممکن است چند ساعت طول بکشد و البته عفونت های دستگاه تنفسی نیز می تواند باعث بوی نامطبوع دهان شود .
دکتر جهانگیر گفت: استفاده از مسواک علی رغم اینکه بهترین روش برای ارتقای بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از تشکیل پلاک دندان است، با این حال این روش در افراد اغلب به اندازه کافی موثر نیست ،نابراین استفاده از دهان شویه ها می تواند به عنوان مکمل مراقبت روزانه از دهان و دندان مفید باشد.
وی افزود: کلرهگزیدین، یک ترکیب ضد عفونی کننده و پرکاربرد برای رفع مشکلات دهان و دندان و کنترل پلاک های دندان است، اما استفاده طولانی مدت از دهانشویه های حاوی کلرهگزیدین می توانند منجر به لک شدن دندان ها و زبان، اختلال در چشایی و اثرات سوء بر مخاط دهان شوند.
وی ادامه داد: این عوارض جانبی نامطلوب در بلند مدت استفاده از دهانشویه های حاوی کلرهگزیدین را محدود می کند از این رو استفاده از ترکیبات گیاهی و طبیعی در تهیه دهانشویه ها می تواند بهترین گزینه برای این منظور باشد.
قایم مقام شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر با اشاره به ابن که عصاره های گیاهی و ترکیبات طبیعی استخراج شده از منابع طبیعی، به راحتی می تواند میکروارگانیسم های موجود در حفره ی دهانی را مهار می کند، گفت: این امر می تواند بسیاری ازمشکلات دندان و لثه مانند التهابات و پوسیدگی و درد دندان را پیشگیری کرده و از بین ببرد و دهانشویه های حاوی عصاره های گیاهی به دلیل استفاده از ترکیبات ضد میکروبی طبیعی، برخلاف مواد شیمیایی موجود، که مقاومت میکروبی ایجاد کرده اند، می توانند با مقادیر کمی از مواد موثره از رشد انواع میکروارگانیسم ها جلوگیری کنند.
دکتر جهانگیر افزود: به دلیل تنوع میکروارگانیسم های موجود در حفره دهان اعم از باکتری، قارچ و ویروس در تهیه دهانشویه گیاهی « همه کاره هربکس» از چندین عصاره گیاهی با اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی اثبات شده، که بتواند رشد تمامی آنها را مهار کند، استفاده شده است.
وی ادامه داد: ممهترین این گیاهان عبارتند از: بادرنجبویه، بومادران، مرزه ی خوزستانی، مورد، میخک، اکالیپتوس، نعناع فلفلی.
وی گفت: این عصاره های گیاهی حاوی مواد موثره ی فراوانی هستند که خواص متعددی مانند خواص ضدمیکروبی، رفع بوی نامطبوع دهان و تسکین دهندگی درد دندان از خود نشان داده و به سادگی می توانند از مشکلات دهان و دندان پیشگیری کرده و آنها را از بین ببرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید