تاریخ: ۲۳:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
رنگ ها و آدم ها

قرارم با دکتر حجت الله چراغ نقاش لرستانی در نگارخانه شکوه حوالی ساعت هفت غروب است. خلوتی کوچه های فرمانیه، هوای دل انگیز پاییزی در نیمه های مهرماه و خش خش برگ های درختان در زیر پای عابران مرا بیشتر مشتاق دیدن آثار این هنرمند نقاش می کند.

عبدالرضا شهبازی- نگارخانه شکوه در کوچه امیر نوری ، بلوار اندرزگو با پلاک ۱۹ این روزها منتظر نگاه هنردوستاتی هست که جریان زندگی را در رنگ ها می بییند.
محیط دنج و آرام نگار خانه با پخش دل نواز موسیقی ملایم اشتیاق حضور را بیشتر می کند.
اولین تابلوی نقاشی تصویری از پاییز هزار رنگ است. رنگ های جان دار نارنجی و برگ های زرد تو را به خیابان مهر در تالار بزرگ پاییز دعوت می کند.
در این نمایشگاه که تابلو ها در آن با تو سخن می گویند. نقاش بهار، تابستان، پاییز و زمستان را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه زندگی جریان دارد.
همچنان که گلدان های پر از گل های قرمز و صورتی تو را نگاه می کنند ، تابلویی دیگر تو را به روزهای برف بازی می کشاند. از کوچه های آشتی کنان در این تابلوها عبور نکرده در دشتی پر فراخ از علف های سبز رها می شوی.
بهار را به خانه می آوری تا در تن پوشی از علف و شکوفه هم بازی کودکی بازیگوش باشی که دوچرخه اش را رها کرده تا به دنبال پروانه ای تابستان را در رودخانه ای پر از اردک تنها بگذارد.
به هر گوشه که نگاه می کنی ، تنها رنگ است و روشنایی ، نور و عشق. که با سرانگشتان خیال انگیز نقاش بر روی بوم های نقاشی نقش بسته است.
از کوچه بهار نگذشته ای که گلدسته های مسجد تو را می برند جایی که باد اذان گفته باشد بر روی گلدسته هایش.
روی صندلی پارک می نشینی و منتظر می مانی تا نقاش بوم های زندگی تو را به کنار پیرمرد ماهیگیر کنار دریا ببرد و خودت را رها کنی میان موجی های که گره خوده است با خیال نقاش این نقاشی ها.
نکته آخر این که ای کاش در لرستان شاهد به نمایش گذاشتن آثار این هنرمندان مهاجر باشیم. راستی چه می شود نگارخانه هژبر اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان میزبان این هنرمندان باشد. فکر نکنم کار سختی باشد. فقط باید متولیان فرهنگ لرستان چشم از سیاست زدگی ویران کننده در لرستان ببرند و نگاهشان به هنرمندان این دیار باشند.
دکتر حجت الله چراغ هنرمند نقاش دستان پر طراوتت پر از رنگ های شاد زندگی باشد.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید