گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۶ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
رویکردهای اخلاق محور در بازپروری معتادان اثربخش هستند

مدیرکل زندان های لرستان گفت: نقش تشویق و ترغیب خانواده و دوستان ،در ارتقاء عزت نفس فرد معتاد مؤثر بوده و به بهبودی او خواهد انجامید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل زندان های لرستان در دیدار با اعضای انجمن معتادان گمنام استان ضمن تأکید بر توجه به رویکردهای اخلاق محور در بازپروری معتادان ، نقش جمعیت NA را در جامعه پذیری افراد ؛ بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

عبدالمجید کشوری اظهار داشت: به اقدامات انجمن معتادان گمنام باور داریم و همراهی این انجمن با همکاران ما ؛ می تواند نتایج بسیار مطلوب تری بهمراه داشته باشد
.
وی افزود: اقدامات انجمن معتادان گمنام تا آنجا که در ذیل قوانین و مقررات باشد مورد حمایت ما خواهد بود چرا که معتقدیم در اینصورت است که عملکرد و بازده مثبتی پدید خواهد آمد.

این مقام مسئول همچنین بر لزوم توجه به مقوله روحی و روانی معتادان تأکید کرد و ادامه داد: تأمین نیاز‌های روانی و عاطفی اعضاء در جلسات انجمن موجب ارتقاء انگیزه و نهایتا بهبودی فرد شده و حتی این بهبودی را نیز ارتقاء خواهد داد.

کشوری بیان داشت: به اشتراک گذاری تجربیات اعضاء از یکسو و کسب احترام و مورد پذیرش قرار گرفتن عضو انجمنNA موجب افزایش حضورمنظم فرد در جلسات و در نتیجه شکست اعتیاد خواهد شد.

وی تأکید کرد:انتظار می رود انجمن معتادان گمنام ضمن تهیه ی یک بانک اطلاعاتی دقیق از اعضاء و میزان و چگونگی عملکرد آنان به صورت شفاف و در بازه های زمانی معین؛ گزارشی جامع از اقدامات خود ارائه دهد.

عضو شورای قضایی استان بیان داشت: ضرورت دارد باهدف بهبود عملکرد و کسب نتایج مطلوب تر، انجمن نسبت به آموزش اعضایی که به منظور تشکیل جلسات در زندان ها به این مراکز وارد می شوند اقدامات لازم را انجام داده و گزارشی از این فعالیت ها نیز ارائه دهد.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری دو مجموعه در نهایت به بازیابی شخصیتی و جامعه پذیری بیشتر افراد معتاد بیانجامد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید