مدیر مخابرات منطقه لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۲۷ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
زیرساختهای ارتباطی؛ سرمایه ای عظیم برای توسعه استان محسوب می شوند

مدیر مخابرات منطقه لرستان خبر داد: در برخی از مناطق رشته های کابل قدیمی یا فرسوده شده اند که به شرکت مخابرات ایران تقاضای خرید داده ایم و در مرحله خریداری شدن هستند و ان شالله ظرف یک تا دو ماه وارد استان می شود و علاوه بر اینکه اینترنت خوب و پرسرعتی به مشترکین عرضه خواهد شد باید توجه داشت که زیرساختهای ارتباطی سرمایه ای عظیم برای توسعه استان محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، محمد قاسمی در باب نفوذ تلفن همراه در استان لرستان نیز بیان داشت: در استان ما پوشش نسبتا خوبی داریم و لرستان نسبت به میانگین کشوری درمیانه جدول قرار دارد و حداقل باید ۸۵۰ سایت تلفن همراه داشته باشیم اما ۵۵۰ سایت داریم و نیازمند ۳۰۰ سایت دیگر هستیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته فقط ۱۲ سایت تاسیس شده است، خبر داد: امسال به حول و قوه الهی امسال تاسیس۶۰ سایت دیگر در دستور کار شرکت مخابرات منطقه لرستان قرار گرفته است و تا الان ۳۰ مورد از تجهیزات مربوطه به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است و تا پانزدهم ام مهرماه ۱۰ سایت احداث خواهد شد.

کارکرد سایت موبایل

قاسمی احداث سایت موبایل را دارای دو کارکرد؛ صوت و ارتباطات مکالمه و دیگری ارتباطات اینترنت عنوان کرد که اصطلاحا تکنولوژی ۳ جی یا ۴ جی نامیده می شود و افزود: طی هفته گذشته ۴۸۶ تکونولوژی ۳جی به استان اختصاص یافت اما چون میزان تقاضا افزایش یافته چندان ملموس نیست که ان شالله تمامی سایتهای استان را به تکنولوژی ۳ جی و ۴ جی مجهز خواهیم کرد.

وی در خصوص میزان استفاده مردم لرستان از اینترنت اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا،ضرورت تردد کمتر مردم و افزایش زمان فراغت طبیعتا میزان استفاده مردم لرستان از اینترنت بیشتر شد و در کل حجم ورودی پیش از عید نوروز در لرستان ۱۰ گیگا بایت در ثانیه بود که مصرف استان ما در پر ترافیک‌ترین سرعت مصرف ۱۵ گیگا بایت در ثانیه است که کمتر از ظرفیت موجود در شبکه لرستان است.

همت مخابرات در تامین اینترنت مدارس

مدیر مخابرات منطقه لرستان در پایان در خصوص مشکل اینترنت مدارس نیز اذعان داشت: متولی این کار اداره کل فناروی اطلاعات که تاکنون به همت این مرکز، اینترنت رایگان به ۴۰۰ مدرسه تحویل داده شده است و نیز توسط شرکت مخابرات منطفه لرستان نیز به ۲۰۰ مدرسه مودم رایگان اختصاص یافته است و بحمدلله در سطح مدارس استان وضعیت خوبی داریم

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید