گروه: خبر
تاریخ: ۲۳:۱۳ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
ساخت ۵ تصفیه خانه در لرستان/ تمامی شهرهای بالای بیست هزار نفر از تصفیه خانه فاضلاب بهره مند خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شرکت آب وفاضلاب استان با اجرای پروژه‌های ارزشمندی درحوزه شبکه های خط انتقال فاضلاب و عملیات اجرایی ساخت ۵تصفیه خانه فاضلاب درشهرهای استان گام بزرگی را در راستای حفاظت از محیط‌زیست وارتقای بهداشت عمومی برداشته که با افتتاح این ۵ تصفیه خانه تمامی شهرهای بالای ۲۰هزار نفر جمعیت از […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شرکت آب وفاضلاب استان با اجرای پروژه‌های ارزشمندی درحوزه شبکه های خط انتقال فاضلاب و عملیات اجرایی ساخت ۵تصفیه خانه فاضلاب درشهرهای استان گام بزرگی را در راستای حفاظت از محیط‌زیست وارتقای بهداشت عمومی برداشته که با افتتاح این ۵ تصفیه خانه تمامی شهرهای بالای ۲۰هزار نفر جمعیت از تصفیه خانه فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

مهندس حمید رضا کرم وند در خصوص اهمیت شبکه های خط انتقال فاضلاب واحداث تصفیه خانه فاضلاب گفت: در دنیای کنونی موضوع دفع و دور کردن بهداشتی فاضلاب خانگی به عنوان یکی از شاخص های اصلی زیست محیطی مطرح می باشد. به این دلیل سازمان بهداشت جهانی همیشه تاکید می کند که لوله کشی آب شهری وقتی اهمیت و ارزش اصلی خود را خواهد داشت که در جوار آن شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب نیز وجود داشته باشد. از تاثیرات راه اندازی تصفیه خانه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

-حفاظت و حراست و صیانت از محیط زیست

-ارتقای سطح بهداشت جامعه

-جلوگیری از آلودگی منابع آبهای زیرزمینی

-تلطیف هوا با توسعه فضای سبز

-جلوگیری از مصرف فاضلاب خام در کشاورزی و مزارع

-اشتغال زایی طرح

-استفاده از کود تولیدی

به این منظور طراحی و اجرای این تصفیه خانه ها به صورت کاملا مهندسی و بی نقص، همواره مدنظر مهندسان و کارشناسان فعال شرکت آب وفاضلاب استان بوده است. این تصفیه خانه ها از قسمت های مختلفی از جملهایستگاه پمپاژ، واحد آشغالگیری، واحد دانه گیری، حوض ته نشینی اولیه، حوض هوادهی، حوض ته نشینی نهایی، فیلترهای چکنده، واحدکلرزنی و واحد پردازش لجن تشکیل شده اند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید