تاریخ: ۱۴:۳۹ :: ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
عدم گشایش اقتصادی در تخصیص بودجه عمرانی ۱۴۰۰ / صدای مظلومیت لرستان را بشنوید

علی محمدی فر گفت: تخصیص بودجه عمرانی ۶۲۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به فرض تحقق این بودجه ، گشایش قابل توجهی در اقتصاد و اشتغال لرستان ایجاد نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، اقتصاددان و کارشناس نمونه صادرات غیرنفتی لرستان اظهار داشت : در چهل و دو سال گذشته به دلیل سوء مدیریت در این استان و سیاست زدگی و طمطراق چپ و راست سیاسی (اصلاح و اصول ) و عدم مطالبه گری نمایندگان لرستان ، فاصله و شکاف عمیقی بین استان های محروم و استان های صنعتی به وجود آمده است و جبران این فاصله تاریخی با این بودجه های قطره چکانی جبران نخواهد شد .

وی افزود: برای اینکه مردم در جریان باشند بودجه عمرانی سال ۱۴۰۰ چقدر ضعیف و ناکارآمد است ، لازم است بدانیم احداث کارخانه لاستیک سازی خرم آباد ( با اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفر) به بودجه ای بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و یا لاستیک سازی الیگودرز(با اشتغالزایی ۴۰۰۰ نفر ) بودجه ای معادل ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان میطلبد و برای احداث سد معشوره کوهدشت ( با اشتغالزایی ۱۲۰۰۰ نفر ) به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، حال با بودجه ۶۲۴ میلیارد تومانی لرستان در سال ۱۴۰۰ قرار است کدام پروژه عمرانی را احداث و به بهره برداری برسانیم که لرستان را از فلاکت زدگی و بن بست خارج کنیم و جوانان بیکار این دیار محروم را به سرانجام برسانیم.

محمدی فر ادامه داد:طبق گزارش آذرماه ۱۳۹۹ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان همدان در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کشور رتبه نخست کشوری و استان لرستان رتبه آخر را کسب می کند!

وی سخنان خود دا با طرح چند سوال ادامه داد و افزود : آیا این آمارها که ناشی از سستی و ناکارآمدی مدیران اجرایی استان لرستان است مهر تاییدی بر استمرار بیکاری و مهاجرت جوانان و مردم لرستان نیست؟! آیا وقت آن نرسیده که متولیان ناکارآمد و بدون برنامه در لرستان ضمن عذرخواهی از مردم صبور لرستان ، امور را به افراد توانمند ، دارای برنامه و با انگیزه واگذار کنند؟!

کارشناس نمونه صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد : باید با مردم صادقانه صحبت کنیم و مجمع نمایندگان استان با هر سلیقه سیاسی ، متحد ، همدل و یکصدا با حضور فعال در کمیسیون تلفیق بودجه صدای مظلومیت لرستان را به گوش همه دلسوزان نظام برسانند و بودجه ای برای لرستان تصویب کنند که حداقل یک پروژه عمرانی اساسی را به نتیجه برساند و فضا را برای به نتیجه رساندن سایر پروژه ای عمرانی و تولیدی اثرگذار را که منجر به ایجاد اشتغال پایدار در استان محروم و فلاکت زده لرستان شود مساعد کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید