به بهانه یک توهین:
تاریخ: ۱۱:۳۳ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
قلب تمدن ایران در لرستان می تپد

سالیان متوالی است هر از گاهی در عرصه هنر،طنز،نشریات مکتوب به اقوام ایرانی به ویژه قوم با اصالت لر اهانت هایی صورت می گیرد و معمولا با اعتراضات نخبگان فعالان فرهنگی و حتی مسئولین نهایتا با عذر خواهی و سخنرانی مسئولین ارشد در محکومیت توهین به اقوام مسئله مختومه می شود تا واقعه جدیدی رخ دهد.

بهنام فروتن نیا- سالیان متوالی است هر از گاهی در عرصه هنر،طنز،نشریات مکتوب به اقوام ایرانی به ویژه قوم با اصالت لر اهانت هایی صورت می گیرد و معمولا با اعتراضات نخبگان فعالان فرهنگی و حتی مسئولین نهایتا با عذر خواهی و سخنرانی مسئولین ارشد در محکومیت توهین به اقوام مسئله مختومه می شود تا واقعه  جدیدی رخ دهد.
در جدید ترین خدشه به اصالت قوم لر اطلاعیه شرکت فولاد یزد در کلی نگری و نگرش منفی به فرزندان پاک این سرزمین بوده که به علت آنچه عدم رونق اقتصادی و بیکاری مفرط در جامعه لرستان علیرغم دارا بودن پتانسیل های خدادادی در زمینه های کشاورزی،صنعت،گردشگری،تولید علم و فناوری و….راهی استان های همجوار می شوند تا لقمه ای نان حلال بر سر سفره خالی خانواده بیاورند.
حکایت مهاجرت جوانان تحصیل کرد ه لرستان حکایتی دیرینه است از عسلویه تا شمال از غرب تا شرق کشور آنجا که در سخت ترین  شرایط کاری هر کسی تن به کار نمی دهد این جوانان غیرتمند لرستان هستند که در راه عمران کشور سربلند هستند و این در طول تاریخ در عرصه های نظامی،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و سیاسی مشهود می باشد.
بدون شک همه مردم لرستان با اعلام انزجار و محکومیت این رفتار  ناشایست خواستار جبران این رفتار هستند.
از طرفی مردم متمدن یزد دار العباده اسلام قرابت و مناسباتی با مردم خونگرم لرستان دارند ودر حادثه سیل لرستان اینجانب شاهد حضور نیک اندیشان و بزرگانی از طیف های مختلف در یاری رساندن به مردم عزیز سیل زده بودم.واعتقاد راسخ دارم مردم یزد چون سایر اقوام ایرانی دل در گرو اسلام و ایران عزیز دارند و این اشتباه و خطا را نباید به نام مردم ان پاکزاد یزد انگاشت. هرچند انتظار می رود فعالان ،نخبگان ،مسئولین و دلسوزان آن استان توسعه یافته نسبت به محکمیت این اقدام عمل نمایند.
اما سخن دیگر با مسئولین ادوار گذشته نمایندگانی که حاصل تفکر قبیله گرایی،سیاست زدگی در چهل سال گذشته لرستان بودند در پیشگاه خداوند ودر مقابل جوانان و فرزندان این آب و خاک پاسخگو هستند بدون هیچ قضاوتی میراث تان از مدیریت آوارگی جوانان تحصیل کرده در بیغوله های استان های توسعه یافته است.
و سخنی با جوانان
این میراث کهنه قبیله گرایی سیاسی و نژادی را کنار بگذارید و لبیک به ندای رهبری در اجرای بیانیه دوم انقلاب آماده باشید برای تشکیل دولت انقلابی جوان جهت مبارزه با فساد،اجرای عدالت اجتماعی و تمدن سازی نوین.

بهنام فروتن نیا
کار شناس ارشد علوم اجتماعی

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید