در راستای مبارزه و پیشگیری از کرونا:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۲۷ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
مشارکت ۱۴ هزار بسیجی لرستانی در طرح شهید سلیمانی/ ۱۲  میلیون خانوار غربالگری شدند

عصر امروز رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد، خبر داد: با فعالیت جهادی200 هزار بسیجی در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی، ۱۲ میلیون خانوار غربالگری شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد صادقی با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: جهت مقابله با کرونا زحمات و تلاش‌های بسیار زیادی از طرف کادر بهداشت و درمان انجام گرفته است.

صادقی افزود:کادر درمان برای کاهش بیماری و بازگشت سلامت مردم نفس به نفس بیماران و سینه به سینه مرگ ایستادند و یک تلاش کردند اما یک نکته واضح است و آن اینکه نه ما و نه دنیا تجربه مواجه شدن با چنین پدیده‌ای نداشتیم در همین راستا دنیا و کشور ما به آزمون و خطا روی آورد و کارهایی در این زمینه انجام شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور عنوان کرد: پس از گذشت چندین ماه از بیماری کرونا مقام معظم رهبری به ستاد ملی کرونا، فرمانده سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج دستور دادند که برای کمک به کادر درمان نیروهای بسیج را به کار بگیرند چون بار بیماری سنگین بود و احساس می‌شد کادر بهداشت و درمان به تنهایی قادر به مواجه به این بیماری نیستند در همین راستا بسیج به عنوان ذخیره انقلاب و نیروی مردمی که همیشه در بحران‌ها پای کار هستند به موضوع ورود کردند.

بیش از ۱۴ هزار بسیجی لرستانی در طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز با اشاره به این که بیش از ۱۴ هزار بسیجی لرستانی در طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند گفت: تاکنون بیش از ۵۸ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در لرستان توزیع شده است.

سردار کشکولی افزود: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی ۳ هزار و ۷۲۴ نفر بسیجی در قالب تیم‌‌های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی جهت خدمت به مردم در محلات همکاری می‌کنند و با در نظر گرفتن چهار شیفت تا پایان سال ۱۴ هزار و ۸۹۶ بسیجی فعال هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: پنج تیم جهت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان لرستان طراحی شد که مسئولیت دو تیم حمایتی و عملیاتی به‌عهده سپاه پاسداران است و جهت همکاری با سایر تیم‌ها نیز نیروهای بسیجی در اختیار این تیم‌ها قرار گرفته‌ است.

وی گفت: جهت جایگزینی کادر درمان ۴۰۰ نفر از پاسداران کادر درمانی رسمی، وظیفه و بسیجی در اختیار علوم پزشکی قرار داده‌ایم که از این تعداد ۱۰۷ نفر کادر درمان سپاه و ۲۹۳ نفر از بسیج جامعه پزشکی هستند که تاکنون ۹۷ نفر در بیمارستان‌ها مشغول شده‌اند.

سردار کشکولی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۲۰هزار و ۴۳۵ خانوار مورد حمایت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) قرار گرفتند و در همین راستا ۵۸ هزار و ۶۸۶ بسته معیشتی و بهداشتی بین آنها توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: تجلیل از ۸۲۸ نفر از کادر درمان سراسر استان و همچنین اعزام تیم‌هایی جهت غسل، کفن و دفن فوتی‌های ناشی از کرونا از دیگر اقدامات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار خانوار از جمعیت ۵۰۰ هزار خانوار ثبت شده در بانک اطلاعاتی تحت پوشش قرار گرفته‌اند و همچنین علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی هفت هزار و ۳۰۰ بسته کمک آموزشی، ۱۰۵ سری جهیزیه و توزیع ۸۹ هزار ماسک توسط سپاه حضرت ابوالضل (ع) لرستان توزیع شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید