مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۱۵ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
توسعه مشاغل خانگی ظرفیتی برای کاهش ضریب بیکاری

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ناهید پرویزپور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان در جلسه ساماندهی و بهبود شرایط اشتغال و کار آفرینی زنان استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۸ را بعنوان سال رونق تولید نام‌گذاری کرده است، اظهار کرد: رونق تولید اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه همه نیروهای انسانی […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ناهید پرویزپور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان در جلسه ساماندهی و بهبود شرایط اشتغال و کار آفرینی زنان استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۸ را بعنوان سال رونق تولید نام‌گذاری کرده است، اظهار کرد: رونق تولید اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه همه نیروهای انسانی مولد در عرصه تولید و حمایت از آن نقش‌آفرینی کنند.

وی در ادامه افزود: جامعه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه اقتصادی موفق عمل کند که وابستگی‌هایش به کشورهای دیگر کاهش یابد و از تمام فرصت‌ها و نیروی کار به خوبی استفاده کند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده با بیان اینکه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت در رونق تولید نقش به‌سزایی دارند، خاطرنشان کرد: نقش آفرینی زنان را می‌توان از زوایای مختلفی همچون آموزش و فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار داد.

وی تصریح کرد: زنان به‌عنوان مدیر منزل در خرید تولیدات ملی و تربیت فرزندان در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات ایرانی می‌توانند موفق عمل کنند.

پرویزپور بر لزوم ارتقای توانایی‌های فنی و مهارت افزایی بانوان جامعه از مصرف‌گرا به مولد و تولید محور تاکید کرد و افزود: متاسفانه در کشور ما مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی پایین است و بیشتر بانوان شاغل در حوزه خدمات و کارهای اداری مشغول به خدمت هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: در کشور ما نرخ مشارکت اقتصادی زنان بالای ۱۵ سال ۱۶/۳ درصد و درسطح جهانی ۴۷/۶ درصد و در استان ما این رقم ۱۲/۱ درصد گزارش شده که نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی مشاغل خانگی را ظرفیت و فرصت ویژه برای توسعه فرصت‌های شغلی و کاهش ضریب بیکاری دانست و افزود: در صورت آموزش صحیح و اصولی بسیاری از بانوان جامعه به موازت ایفای نقش در منزل به عنوان زن خانه‌دار قادر به نقش آفرینی در حوزه تولیدی نیز خواهند بود و در سایه چنین فعالیت‌هایی نظام تولید کشور از رشد و دوام بیشتری برخوردار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده فراهم ساختن بستر فعالیت برای عرصه تولیدات خانگی در راستای تقویت و توسعه مشاغل خانگی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز استفاده از شبکه‌های مجازی و اینترنت به‌عنوان بهترین ابزار برای فعالیت‌های اقتصادی است که از آن با عنوان تجارت الکترونیک یاد می‌شود و متولیان امر باید آموزش‌های لازم را جهت آشنایی کارآفرینان با فواید تجارت اینترنتی به ایشان بدهند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید