گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۱۳ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد: آغاز عملیات اجرایی بخشی از کریدور شمال- جنوب در لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بخشی از کریدور شمال- جنوب در استان لرستان خبر داد و گفت: روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی بخشی از محور خرم‌آباد- پلدختر به عنوان حلقه ارتباطی استان خوزستان، جنوب استان ایلام و شهر تاریخی پلدختر به مرکز و استان‌های شمالی، به طول 17.5 کیلومتر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی بخشی از راه اصلی خرم‌آباد- پلدختر با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این محور بخشی از کریدور شمال- جنوب کشور است و حلقه ارتباطی استان خوزستان، جنوب استان ایلام و شهر تاریخی پلدختر به مرکز و استان‌های شمالی کشور محسوب می‌شود.

وی محور خرم‌آباد- پلدختر را در شبکه راه‌های ملی کشور شریانی دانست و افزود: در سیلاب فروردین ماه سالجاری حدود ۴۵ درصد از مسیر و ابنیه‌های فنی موجود مورد آسیب شدید و یا تخریب قرار گرفت و این اقدام به منظور ارتقاء مشخصات هندسی مسیر و رفع نقاط پرخطر و تخریب شده این محور مهم صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول مسیر موجود را ۹۵ کیلومتر از سه راهی خرم‌آباد- پلدختر تا شهر پلدختر اعلام و اظهار داشت: در مجاورت راه موجود مسیر به طول ۴۳ کیلومتر طراحی شده است و روز گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آن از محدوده تنگ‌تیر تا انتهای تنگ گازرده به طول ۱۷٫۵ کیلومتر هستیم.

خادمی احداث مسیر جدید را موجب کاهش حدود ۷ کیلومتر از محور خرم‌آباد- پلدختر دانست و تاکید کرد: احداث محور جایگزین در بخش‌های کاملا تخریب شده، ایجاد دسترسی ایمن در محور، بهبود و ارتقا مشخصات هندسی مسیر، تحقق پدافند غیرعامل در محور، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت از دیگر مزایای احداث محور خرم‌آباد- پلدختر است.

وی در خصوص عملیات اجرایی مسیر توضیح داد و گفت: ۳ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۳۸۲ هزار متر مکعب خاکریزی، ۴۷ هزار تن آسفالت، ۲۸ هزار متر مکعب اساس، ۷۱ هزار متر مکعب زیراساس و ۱۷۳ هزار متر مکعب بتن‌ریزی از دیگر اقداماتی است که در این پروژه صورت می‌گیرد. مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید