گروه: عکس روز
تاریخ: ۱۸:۰۳ :: ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
کسب عنوان واحد تحقیق و توسعه برتر کشور توسط داروسازی دکتر جهانگیر

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شرکت دانش بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر بر اساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت کشور در سال ۹۹ موفق به کسب عنوان واحد « تحقیق و توسعه برتر واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی کشور» شد. شرکت داروسازی دکتر جهانگیر از جمله واحدهای باسابقه […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شرکت دانش بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر بر اساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت کشور در سال ۹۹ موفق به کسب عنوان واحد « تحقیق و توسعه برتر واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی کشور» شد.

شرکت داروسازی دکتر جهانگیر از جمله واحدهای باسابقه ، علمی و فناور کشور و استان لرستان می باشد که توانسته است در گذر سال ها تولید باکیفیت و به روز، بخش قابل توجهی از نیازهای محصولات آرایشی و بهداشتی کشور در حوزه پوست ، مو و دهان و دندان را به خوبی تامین نماید.

در این راستا پس از آغاز به کار پارک های علم و فناوری در سطح کشور و استان لرستان ، واحد تحقیق و توسعه این شرکت در پارک لرستان استقرار یافت و با تشکیل تیم تحقیق و توسعه متشکل از نیروهای علمی ، جوان و بومی به ارایه تحقیقات و پژوهش های بنیادی در حوزه گیاهان دارویی و مواد طبیعی پرداخت و تولیدات متنوعی را وارد بازار نمود.

این شرکت در طی سالهای اخیر عناوین و افتخارات بزرگ ملی و استانی را کسب نموده و با ارایه رویکردهای نوین ، توجه به نیازهای جامعه هدف و تاکید بر مزیت های رقابتی ، به عنوان یکی از فعال ترین واحدهای صنعتی کشور، قابلیت ها و توانمندی های خود را به اثبات رسانده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در این زمینه گفت: فرآیند ارزیابی شرکتها شامل چند بخش مجزا از جمله بررسی اثرات تحقیق و توسعه در میزان فروش ،اصلاح فرآیندها ، بهره وری ، چشم انداز راهبردی شرکت و تاثیر تحقیق و توسعه در عملکرد سایر بخش های مجموعه بود.
دکتر « سیامک بیرانوند» افزود: با توجه به رویکرد مثبت مدیریت ارشد مجموعه به فرآیندهای مبتنی بر فعالیت های دانش بنیان، اثرات قابل توجهی در بخشهای مختلف شرکت به واسطه فعالیت واحد تحقیق و توسعه، مشهود است که انعکاس آنها در فرم های ارزیابی مرکز تحقیق و توسعه برتر کشور دارای امتیاز قابل توجهی بود و منجر به انتخاب مرکز تحقیق و توسعه شرکت داروسازی دکتر جهانگیر در این دوره شد.

وی ادامه داد: همانگونه که اشاره شد نقش تحقیق و توسعه شرکت در تعیین چشم انداز و سیاست های کلی شرکت بسیار پررنگ بوده و به دلیل استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه همکاران شاغل در این بخش، توسعه کمی و کیفی قابل توجهی در محصولات تولیدی شرکت، صورت گرفته است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر اظهار کرد: خوشبختانه علیرغم مشکلات موجود در عرصه اقتصاد و تولید کشور به دلیل عملکرد مناسب مجموعه و اعتماد مدیریت مجموعه به بخش تحقیق و توسعه ، شاهد رشد اشتغال و افزایش میزان فروش در محصولات شرکت بوده ایم.
دکتر بیرانوند گفت: نیروهای بخش تحقیق و توسعه این شرکت از نیروهای خلاق ، پژوهشگر، ایده پرداز و تحصیلکرده دانشگاهی بوده و با تلاش و همیت شبانه روزی در کنار توسعه تحقیقات کاربردی، توانسته است این عنوان را در سال جهش تولید به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانش فنی تولید محصولات شرکت در تمامی مراحل توسط واحد تحقیق و توسعه تدوین و ثبت می گردد و برای این منظور ، شرکت متکی به سایر مراکز خارج از شرکت نیست، همچنین به دلیل توانایی قابل توجه بخش تحقیق و توسعه داروسازی دکتر جهانگیر، دانش فنی تولید محصولات زیادی را از سایر شرکتها بر عهده گرفته است.

دکتر بیرانوند که از پژوهشگران و فناوران جوان کشور و استان لرستان است، تصریح کرد: این بخش موفق به اخذ دانش فنی تولید محصولات متعددی برای برندهای معتبری در سطح کشور شده است که این امر نشان دهنده توانایی بالای بخش تحقیق و توسعه شرکت در حوزه محصولات آرایشی بهداشتی و داروهای گیاهی است.

وی گفت: به دلیل شرایط ویژه حاکم بر فضای تولید در کشور نیاز به توانمندسازی بخش تحقیق و توسعه در صنایع مختلف احساس شده و این امر می تواند زمینه ساز جهش های مناسبی در این زمینه برای صنعت کشور باشد.

وی اظهار کرد: سازمان ها و نهادهای دولتی متعددی در این روند موثر هستند ولی علیرغم وجود این احساس نیاز ، موازی کاری در بخش های مختلف می تواند آسیب های فراوانی به روند تحقیق و توسعه صنعت کشور وارد نماید.

بیرانوند افزود: به هر روی انتظار می رود با تقویت یک نگاه تخصصی در این بخش و پرهیز از موازی کاری ، برآیند نیروهای موجود در این عرصه با هم افزایی هرچه بیشتر، سبب جهش بخش تحقیق و توسعه صنایع، کاهش هدررفت منابع و جلوگیری از خام فروشی در منابع کشور گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در این مسیر ارتباط کم بین مراکز آموزشی و دانشگاه ها با بخش تحقیق و توسعه صنایع می باشد که سبب اتلاف منابع در هر دو بخش و کندی توسعه محصولات مبتنی بر دانش روز در کشور شده است.

مراسم معرفی این شرکت به صورت ویدیو کنفرانس پیش از ظهر روز دوشنبه بیست و چهارم آذر ماه ۹۹ با سخنرانی دکتر ادریس پیرصاحب ، دکتر یحیی جافریان عضو هیات مدیره انجمن مهندسی ایران، مهندس احسان ثقفی مسول کانون مهندسین ایران ، مهندس معصومی از اعضای انجمن تحقیق و توسعه وزارت صمت ، مهندس خالقی از خانه صمت ایران و … برگزار شد.

گفتنی است: شرکت داروسازی بهد اشتی دکتر جهانگیر با بیش از ۳۵ سال سابقه در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه گیاهان دارویی و مواد طبیعی محصولات خود را با سه برند پرمون ، هربکس و پرونایس روانه بازارهای داخلی و خارجی .نموده و فرصت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید