تاریخ: ۰:۰۸ :: ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
یک تحلیلگر مسائل سیاسی: عذرخواهی سردار حاجی‌زاده نمونه رفتار یک مسئول در تراز گام دوم انقلاب اسلامی است

جرأت پذیرش اشتباه ، جسارت قبول مسئولیت و مسئولیت پذیری سردار حاجی زاده باید الگویی رفتاری سایر مسئولین باشد .

محمد آریانپور-حضور سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسانه ملی و عذرخواهی ایشان از افکار عمومی در خصوص موضوع شلیک موشک پدافندی به هواپیمای اوکراینی، باید عملی فوق‌العاده ارزشمند و در تراز گام دوم انقلاب اسلامی ارزیابی شود .
دکتر محمد آریان پور با بیان اینکه اگرچه حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و به شهادت رسیدن فرزندان نخبه و علمی کشور برای همگان بسیار غمناک وتاثر آور است اما در شرایط جنگی و حتی در شرایط عادی هم همواره خطای انسانی متصور است و این قبیل اشتباهات قبلا در دنیا هم سابقه دارد .
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند: انقلاب اسلامی همچون پدیده ای زنده و با اراده همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است, افزود: همه مسئولین و کارگزاران نظام بایستی این فراز مهم بیانیه گام دوم انقلاب را مد نظر قرار داده و در رابطه با رفتار و عملکرد خویش دارای روحیه مسئولیت پذیری و آماده تصحیح خطاهای خویش باشند.
محمد آریان پور افزود: این بیانات سکاندار کشتی انقلاب اسلامی یک معنای دیگرش این است که کارگزاران نظام بایستی با چنان ظرفیت، آمادگی و توانی در مسئولیت های خویش حاضر و ظاهر شوند که در کنار اختیاراتشان بدانند تمام عواقب و مسئولیت های احتمالی از عملکرد خود را هم باید پذیرا باشند.
وی گفت: در همین راستا پذیرش مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی براثراشتباه ، توسط فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران عملی بزرگ و رفتاری در طراز کارگزاران انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب است و باید الگویی برای سایر مسئولین کشور باشد، ضمن اینکه انتظار می رود مواجهه و واکنش ملت شریف ایران اسلامی هم با این عمل شجاعانه بگونه ای باشد که شأن ملت انقلابی و این سردار سرافراز میهن حفظ شود.
آریانپور با بیان اینکه هیچکس مدافع اشتباه نیست، افزود: شجاعت و جسارت لازم برای پذیرش مسئولیت چنین اشتباهی آنهم در این شرایط خاص کاری بسیار سخت و آزمونی بزرگ است که از هرکسی ساخته نیست. وی افزود: همه ما باید قدردان چنین رفتارهایی باشیم و از آنجا که رهبری معظم انقلاب و دیگر مسئولین نظام برای رسیدگی دقیق و فوری به موضوع و اعلام نتیجه آن به مردم انقلابی پیامهایی رسا صادر کرده اند، اظهارات احساسی و نسنجیده دور از انصاف و منطق است.
این تحلیل گر مسایل سیاسی افزود : گرچه هنوز هم اما و اگرهای فراوانی وجود دارد که بایستی پاسخ مشخص آنها را یافت و سپس قضاوت نهایی صورت گیرد اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دین بزرگی به گردن کشور وانقلاب دارد و ما باید بدانیم آن‌ها که می‌خواهند خدمات ، رشادت‌ها و ایثارگری‌های این نهاد اصیل انقلاب اسلامی را با این اشتباه محاسباتی کوچک زیر سوال ببرند راهشان از عموم مردم جداست.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید