تاریخ: ۱۲:۱۳ :: ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
اجحاف آشکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حق استانهای محروم/ دلسردی روزنامه‌نگاران از مطالبه‌گری

نرگس سپه‌وند- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی رسانه‌‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر مسئولیتی مضاعف دارد که در وهله اول مرجع رسمی نظارت بر رسانه‌های کشور است و در وهله دوم به عنوان یک ارگان دولتی باید در اجرای عدالت در برابر اصحاب رسانه الگو باشد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- این در حالی ست که عوامل اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی کشور در باب پرداخت حق یارانه مطبوعات نسبت به قانونی که خودشان وضع کرده‌اند، پایبند نیستند.

اسفندماه سال  گذشته آخرین یارانه سال ۱۴۰۰ برای مطبوعات کشور واریز شد و اما در استان محروم لرستان برخی نشریات مکتوب به اصطلاح مسئولین کشوری از قلم افتادند و از آنجایی که دارای شرایط لازم دریافت یارانه بود به گفته مسئول مربوطه در وزارت ارشاد بسنده کردند و منتظر ماندند در نوبت مجدد واریز یارانه مطبوعات یعنی ۶ ماه بعد که وارد سال ۱۴۰۱ شدند، هر دو نوبت را دریافت کنند. یارانه مطبوعات مکتوب سال ۱۴۰۱ نیز چند روز پیش واریز شد و مجددا برخی نشریات مکتوب مظلوم واقع شدند که حتی دارای نظم در انتشار ۱۰۰ و ضریب کیفی ۶۰ بودند و مشمول دریافت یارانه نشدند! همچنین مبالغ وایزی برای مطبوعات با شرایط ضریب کیفی و نظم در انتشار یکسان اصلا همخوانی ندارد! یک ماهنامه در استان محروم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک ماهنامه از استانی دیگر بالای ۱۰۰ میلیون تومان! این وسط سهم استان لرستان اندک است. بهانه تعداد صفحات کم هم به مطبوعات لرستان وارد نیست چون در استانهای محروم چاپ هفته نامه چهار صفحه ای و ماهنامه هشت صفحه ای طبق قانونی که خود وزارت ارشاد وضع کرده است، بلامانع است.

قانون و عدالت اگر محترم است برای کل کشور و همه نشریات کشور محترم است. در حال حاضر به عنوان مثال ماهنامه‌‌ای با نظم در انتشار ۷۰ یارانه دریافت کرده و ماهنامه دیگری با نظم در انتشار ۱۰۰ دو سری از حق دریافت یارانه محروم می‌شود. این وسط خبرنگار یا روزنامه‌نگار شش ماه به بهانه وزارت ارشاد احترام گذاشته و منتظر واریز عادلانه یارانه مطبوعات است اما همچنان مسئولین مربوطه در وزارت ارشاد بهانه‌های واهی را تکرار می‌کنند….فکر کردیم هفته نامه است نه ماهنامه….. فراموش کردیم جزء استانهای محروم هستید! …. مجدد یادداشت می‌کنیم که انشالله سری بعد جبران شود و همچنان ماهها می گذرد و حق نشریات استان لرستان تباه می‌شود!

نتیجه بی ‌توجهی و بی عدالتی مسئولین مربوطه در وزارت ارشاد شش ماه انتظار و مشقت برای اصحاب رسانه است و دلسردی روزنامه‌نگاران فعال کشور که از مجری و متولی اصلی فرهنگ عدالت‌محوری و حق‌گویی همچنان دروغ و بهانه می‌شنوند!

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید