تاریخ: ۱۰:۱۶ :: ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
صدور تاییدیه فنی برای ایجاد رشته‌های مارپیچ در پیست اسکی تمندر

نماینده فدراسیون جهانی اسکی پس از بازدید از پیست " تمندر" الیگودرز، با صدور تاییدیه فنی برای ایجاد رشته های مارپیچ کوچک و بزرگ در این مجموعه موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، برنارد گایراد نماینده فدراسیون جهانی اسکی جهت تایید و تمدید گواهی بین المللی پیست های اسکی کشور به ایران سفر و از پیست تمندر الیگودرز بازدید کرد.

در این دیدار، پیست اسکی تمندر در رشته های مارپیچ کوچک و مارپیچ بزرگ مورد تایید فنی اولیه نماینده فدراسیون جهانی اسکی قرار گرفت تا پس از ارسال مدارک و انجام اقدامات مربوطه، نسیت به صدور گواهی نامه بین المللی این پیست اقدام شود.

احداث پیست اسکی بهمن ۹۷ از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز و اسفند سال ۹۹ در یک سایت ۵۰ هزار مترمربعی با امکاناتی نظیر دستگاه تله اسکی به طول ۷۰۰ متر، تسطیح باند، جاده دسترسی به طول حدود ۶۵۰ متر، پارکینگ و شبکه برق رسانی افتتاح شد.

این پیست یکی از طرح های مهم کشور از نظر گردشگری و ورزش های زمستانی است که دستگاه برفکوب این سایت نیز خریداری شده است، همچنین ایجاد امکانات رفاهی و احداث پد بالگرد درحال انجام است و مرحله دوم طرح شامل امکانات رفاهی، مدرسه اسکی و حصار کشی بر اساس برآورد اولیه، پنج میلیارد تومان نیاز دارد.

شهرستان الیگودرز در دامنه کوهستانی شرق لرستان با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان است که از شهرهای مرتفع و سردسیر ایران به شمار می رود.

این شهر ۲ هزار و ۲۲ متر از سطح دریا بلندتر است و از شمال به خمین، محلات و اراک می‌رسد از جنوب به دزفول، کوهرنگ و فریدون شهر از شرق با داران،‌ گلپایگان و خوانسار همسایه است و از غرب به دورود، ازنا، شازند، بروجرد و خرم‌آباد راه دارد.

پیست اسکی تمندر نیز در روستای فرسش با آب و هوای سرد و برفی واقع در ۴۵ کیلومتری شهر الیگودرز احداث شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید