گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۱۳ :: ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
آقای فرماندار گناه مردم “احمدآباد” چه بود؟! / اهالی این روستا سه سال است که در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند

در شرایطی که به خاطر تغییرات اقلیمی، دمای هوای جنوب لرستان در یک روز تابستانی به کمتر از ۴۵ درجه نمی‌رسد اهالی روستای احمد آباد از توابع بخش معمولان در حسرت یک لیوان آب سرد به سر می‌برند؛ البته از نعمت آب شرب، برق و گاز محرومند و امکان آموزش و تحصیل برای فرزندان آنها نیز فراهم نیست.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، گمان نمی‌کنیم با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی انتظار زیادی باشد که مردم بخواهند از امکانات اولیه‌ای که از ابتدایی ترین حقوق بشر محسوب می شوند برخوردار باشند.

این افراد که تا پیش از این زندگی عشایری داشته‌اند با خشکسالی‌هایی که اتفاق افتاده دیگر توان کوچ کردن ندارند و ترجیح می‌دهند در گوشه‌ای از این خاک ساکن شده و به کشاورزی مشغول شوند که انصافا حق هم دارند اما فرماندار پلدختر معلوم نیست چرا آنها را آواره کرده است.

اوضاع به حدی بغرنج است که کسی صدای آنها را نمی‌شنود و هیچ فریادرسی ندارند تا دغدغه و مشکلات آنها را فریاد بزند.

اهالی روستای احمد آباد سه سال است که در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند و در گیر و دار مجوز ساخت و ساز مسکن، بلاتکلیف مانده اند اما فرماندار پلدختر خیال پاسخگویی و رسیدگی به حال مردم را ندارند!

روستای احمد آباد بین دو رودخانه در محل عبور خط لوله انتقال نفت واقع شده است، که با این شرایط، در مواقع سیل، ریزش و… زندگی مردم در خطر است.

این روستا، ۲۰ خانوار دارد که اهالی آن در خانه های کپری و با تحمل شرایط نامناسب زندگی، به حیات خود ادامه می دهند، شغل آنها کشاورزی و دامپروری است.

به گفته ی اهالی روستا، زمینی در نزدیکی همین روستا جهت ساخت آماده شده است تا زندگی خود را به آنجا انتقال دهند، درخواست آنها، به بخشدار انتقال داده شده، بخشداری نیز از منابع طبیعی درخواست استعلام کرده است اما منابع طبیعی و فرمانداری در این مدت هنوز پاسخگو نبوده و اهالی روستا در بلاتکلیفی به سر می برند!

در چنین فضایی اگر صدور مجوز ساخت و ساز حق قانونی مردم است و مانع قانونی ندارد، علت سهل انگاری و بی توجهی به این مسئله چیست؟

آقای فرماندار که افکار عمومی را لایق یک پاسخ ساده نمی دانند و روح و جسم جان مردم را می آزارد جایگاه شوق خدمت کجاست ؟؟ بهتر است میزان تاب آوری مردم را در نظر بگیرید!

حال مردم این روستا بشدت خراب است آیا مسئولی هست مرهمی بر دردهای این مردم مظلوم بگذارد !؟

نمایندگان که از همین مردم رای گرفتند با انتصاب هایشان کجا هستند که اینچنین مردمانشان در معرض آماج تیر بلا قرار گرفتند!

آیا با این وضعیت نابسامان جای دفاع برای هیچ مسئولی هست ؟!

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید