رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور در سفر به لرستان:
تاریخ: ۱۰:۱۸ :: ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
افتتاح داروخانه هلال احمر در استان لرستان نیازمند هماهنگی‌های درون استانی ست

دکتر محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور در سفر به استان لرستان خبر داد: با توجه به محرومیت استان استان و بروز حوادث طبیعی در این استان احداث داروخانه هلال احمر نیاز مبرم لرستان بوده که عملیاتی شدن آن نیازمند هماهنگی ‌های لازم درون استانی ست که امیدواریم با پیگیری استاندار لرستان وطبق مصوبه ماده ۲۰ کمیسیون دانشگاه علوم پزشکی ان شالله در سال ۱۴۰۰ افتتاح شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور اذعان داشت: فقط دو استان از کشور فاقد داروخانه هلال احمر هستند که استان لرستان یکی از آنهاست و این اصلا زیبنده این استان و کشور ما نیست و استاندار لرستان باید هماهنگی های لازم درون استانی را به ثمر برساند.

دکتر محمد نصیری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سازمان داوطلبان هلال احمر پرداخت هزینه‌های دارو و درمان به اقشار نیازمند است، گفت: در راستای این مهم سال گذشته بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان جهت تامین داروی نیازمندان و افراد کم‌بضاعت اختصاص پیدا کرد و امسال نیز به همت نمایندگان و کمیسیون نمایندگان مجلس این مبلغ به ۳۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

دکتر نصیری ادامه داد: امیدواریم علاوه بر تامین داروی اقشار کم بضاعت بتوانیم در عرصه توانبخشی و داروهای داروخانه‌های هلال احمر خدمات مثمر ثمری برای بیماران برداریم.

وی با بیان اینکه خدمات داروخانه هلال احمر مبتنی بر تامین دارو برای افراد نیازمند، بیماران خاص و مرتبط با حوزه مددکاری و حمایتی است، تاکید کرد: با نگاه توسعه محور در نقاط محروم کشور تاسیس داروخانه هلال احمر در لرستان امری ضروری ست و ان شالله که هماهنگی‌هاب لازم درون استانی زودتر عملیاتی شود و تا شاهد توسعه خدمات سلامت و تامین دارو برای نیازمندان و بیماران خاص باشیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور ادامه در خصوص توسعه مراکز توانبخشی نیز اظهار کرد: در حال حاضر مراکز توانبخشی در مرکز استان وجود دارد و امیدواریم ان‌‌شالله با افتتاح داروخانه هلال احمر در لرستان شاهد افزایش مراکز توانبخشی در شعب شهرستانها نیز باشیم.

دکتر نصیری در پایان ابراز داشت: سازمان دواطلبان جمعیت هلال احمر کشور پیوسته نگاه توسعه محور و گسترش خدمات برای اقشار محروم را دارد و با توجه به درآمد جمعیت هلال احمر در شرایط سال ۹۹ که با بحران تحریم‌ها و کرونا مواجه بودیم اصلا نگاه اقتصادی نداریم بلکه معتقدیم باید مولدسازی کرد و هر چیز راکدی را به سرمایه تبدیل کرد و یا آن را در اختیار ظرفیت‌های فعال کشور قرار داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید