نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۰۴ :: ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
امام حسین (ع) برای برپایی عدالت قیام کرد/ خبرنگاران در ارتقای فرهنگی و اقتصادی جامعه نقش بسزایی دارند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام‌الله محرم اظهار کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام در واقعه کربلا برپایی عدالت بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: حرکت سید الشهدا (ع) در واقعه عاشورا بر اساس تقوا شکل گرفت و موفقیت حکومت نظام اسلامی بر پایه تقوا بوده و نظام اسلامی این مهم را در دستور کار قرار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی با اشاره به اینکه  در فاصله بین ارتحال رسول خدا و سال ۶۱ هجری قمری اتفاقات تلخی رخ داد که در زمان معاویه و یزید سرعت بیشتری گرفت اما تا قبل از آن پیامبر اسلام نظامی را بر پایه عدالت ایجاد کرده که در همه عرصه‌ها قابل مشاهده بوده و نظام جاهلیت را کنار زد، بیان کرد: امام حسین (ع) نیز برای برپایی عدالت قیام کرد و این نهضت منجر به شهادت ایشان شد.

شاهرخی ادامه داد: یاد حسین بن علی(ع)، ۲۲ بهمن ۵۷ و هشت سال دفاع مقدس را رقم زد و خانواده‌ها سختی‌های بسیاری را تحمل کردند؛ امروز نیز باید معارف حسینی را عمق ببخشیم و با عفاف در مراسم عزای حسینی شرکت کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد در بخشی دیگر از سخنان خویش روی آوردن جوانان به مهارت ضروری دانست و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و روی آوردن جوانان به مهارت ضروری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمود صارمی ( خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی) در افغانستان و ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران در انعکاس اخبار، ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی نقش بسزایی دارند.

شاهرخی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز حقوق بشر گفت: اسلام برای انسان کرامت والایی قائل است و بخشی از تحریم‌ها و دشمنی زورگویان به این دلیل است که نظام اسلامی برای حفظ کرامت انسانی ایستادگی می‌کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید