تاریخ: ۱۲:۴۹ :: ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
بازداشت سه سارق مسلح جاده‌ی خرم‌آباد به اندیمشک/ اقدامات امیدبخش انتظامی و افزایش اعتماد عمومی به پلیس

شهرام شرفی- سردار سرتیپ دوم یحیی الهی، فرمانده پلیس استان لرستان که اردیبهشت‌ماه امسال به عنوان فرمانده جدید پلیس استان لرستان منصوب شد خبر داده است که با اقدامات ویژه‌ی پلیس، تعداد 3 سارق مسلح سابقه‌دار در جاده‌ی خرم‌آباد به اندیمشک که اقدام به سرقت مسلحانه خودروها می‌کرده‌اند بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، یادداشت- همانگونه که می‌دانیم یکی از محورهای مواصلاتی کشور، جاده‌ی خرم‌آباد به اندیمشک و بخش آزاد‌راه خرم‌آباد به پل زال است و مدتی بود که خبرهایی از انجام سرقت‌های مسلحانه در این محور شنیده می‌شد که خوشبختانه با رویکرد مدیریتی سردار الهی که سال‌ها تجربه‌ی خدمت عملیاتی در واحدهای پلیس به ویژه واحدهای پلیسی خارج از شهر را داراست و اساس کار خود را از همان ابتدای کار بر تعامل پایدار و گسترده با خبرنگاران استان و اقدام فوری در پیگیری موارد ضد انتظامی و ضد نظم عمومی قرار داده است تعداد سه سارق مسلح بازداشت شده‌اند.

راهزنی و سرقت مسلحانه در جاده از جمله مواردی است که به شدت احساس امنیت عمومی را جریحه‌دار می‌کند و به همین علت، با دستور سردار الهی، علاوه بر راه‌اندازی و تقویت انواع گشت‌های محسوس و نامحسوس در جاده‌های مهم استان لرستان، پیگیری شده است تا به‌زودی شاهد ایجاد و افتتاح یک واحد مجهز ایست بازرسی در محور مواصلاتی خرم‌آباد به پل‌زال باشیم.

فرمانده پلیس استان لرستان در نشست خبری اخیر خود با خبرنگاران نیز خبر داد که اقدامات لازم انجام و مجوزهای قانونی لازم برای ایجاد ایست بازرسی ثابت در محور مواصلاتی خرم‌آباد به پل زال، اخذ شده است تا امنیت پایدار این محور مهم مواصلاتی کشور، تثبیت شود.

اما یک روی دیگر قضیه، اقدامات قوه قضاییه است؛ وقتی در خبرها گفته می‌شود که این سه سارق مسلح بازداشت شده از سارقان سابقه‌دار هستند به این معنی است که قوه قضاییه بایستی مجازات بازدارنده برای این سارقان لحاظ کند تا مدت‌های طولانی به دور از جامعه نگه‌داری شوند.

ناگفته پیداست اگر قرار بر اصلاح یک فرد مجرم باشد همان دفعه‌ی اول، از لحاظ روانی، فرد مجرم اصلاح می‌شود اما وقتی یک فرد که قبلا مجرم بوده و دوران حبس خود را هم سپری کرده است جرم را دوباره تکرار می‌کند و باز دست به جرم می‌زند (آن هم جرائم خشن و خطرناک همچون سرقت مسلحانه در جاده‌ها)، می‌بایست نوع مجازاتی که توسط قوه قضاییه اعمال می‌شود از نوع بازدارنده و اثرگذار باشد.

مردم باید وقتی با خودروهای خود در جاده‌های استان تردد می‌کنند احساس امنیت کنند که پلیس در کنار آنهاست و به هیچ‌عنوان شاهد سرقت مسلحانه و راهزنی نباشیم.

به هر روی، باتوجه به اینکه هنوز دو ماه نشده است که سردار سرتیپ دوم یحیی الهی به عنوان فرمانده جدید پلیس استان لرستان منصوب شده است نشانه‌های مثبت، امیدبخش و خوبی از همین مدت اندک سپری شده از مدت مدیریت وی دیده می‌شود که کارآمدی پلیس استان با رویکرد افزایش اقدامات میدانی و عملیاتی پیشگیرانه، ارتقاء یافته است؛ اقداماتی که در بحث سرمایه اجتماعی، باعث افزایش اعتماد عمومی مردم به پلیس خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید