گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۳۴ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
باند کلاهبرداران۳ میلیارد ریالی اسکیمری در خرم آباد متلاشی شد

رئیس پلیس فتا استان لرستان از متلاشی شدن باندی که در پوشش پارکینگ خودرویی از کارت بانکی مشتریان با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی برداری کرده و اقدام به برداشت غیر مجاز 3 میلیارد ریالی از حساب بانکی قربانیان می کردند ،خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، سرهنگ آرش ابراهیمی رییس پلیس فتا لرستان در تشریح این خبر گفت: در بررسی کارشناسی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان در خصوص برخی از پرونده های برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شکات مشخص شد که یک باند فعال کلاهبرداران اسکیمری در شهرستان خرم آباد در حال فعالیت است.

وی افزود: با تشکیل تیمی از کارشناسان و تلاش شبانه روزی باند کلاهبرداران اسکیمر در یکی از پارکینگ های شبانه روز فعال در خرم آباد شناسایی شدند.
سرهنگ ابراهیمی گفت: باهماهنگی مقام قضایی نسبت به دستگیری متهمان اقدام شد که در این راستا یک نفر دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

اين مقام انتظامی عنوان داشت: در بازجویی های اولیه متهم قصد فریب کارشناسان پلیس فتا را داشت که با هوشیاری کارآگاهان پلیس فتا و ارایه مستندات مکشوفه ضمن قبول بزه انتسابی لب به اعتراف گشود و همدستان خود را معرفی کرد.

سرهنگ ابراهیمی ادامه داد : با بررسی ادله بدست آمده مشخص شد متهمین از تعداد ۸۷ فقره کارت بانکی کپی تهیه نموده که از ۱۷ فقره کارت بانکی موفق به برداشت غیر مجاز از حساب مشتریان خود به مبلغ ۳ میلیارد ریال شده بودند.
وی با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از برداشت از سایر حساب های بانکی قربانیان با دارندگان کارت های بانکی تماس گرفته شد ، بیان داشت : متهم به همراه پرونده قضایی و مستندات مشکوفه جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال داده شد که با دستور قضایی راهی زندان شد.

سرهنگ ابراهیمی به شهروندان توصیه کرد: بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط مشتری باید وارد شود؛ در این صورت حتی اگر اطلاعات کارت‌بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرهنگ ابراهیمی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرایم حوزه سایبری موضوع را از طریق سایت پلس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی به کارشناسان اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت بگیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید