تاریخ: ۱۳:۰۰ :: ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
تاثیرات کربن فعال « ذغال » بر رفع بوی بدن

بوی بدن به طور کلی بعد از بلوغ و بزرگسالان به صورت قابل توجهی بیشتر می شود. راه های متعددی برای رفع بوی نامطبوع بدن وجود دارد ولی عموما با انسداد روزنه های پوستی همراه است که به نوبه ی خود سبب ایجاد مشکلاتی مانند تیرگی پوست، ایجاد آکنه و... می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، یکی از راه های مناسب برای این منظور استفاده از ترکیبات طبیعی و عصاره های گیاهی با خواص ضد میکروبی است.
کربن فعال یا ذغال فعال ترکیبی با خواص و کاربردهای متعدد است. این ماده دارای چین خوردگی هایی با ابعاد نانومتری است که موجب می شود جذب فوق العاده ای داشته و آلودگی های ریز و نانومتری را به راحتی حذف کند. کربن فعال می تواند در محصولات مختلف مانند خمیردندان، شامپوها، ماسک های لایه بردار و غیره به کار برده شود.
کربن فعال به راحتی می تواند فعالیت میکروارگانیسم ها را کنترل و آنها را حذف نماید.
این ترکیب به دلیل مساحت سطح بسیار بالا، قدرت فوق العاده ای برای جذب ترکیبات مختلف از مولکول های آروماتیک، چربی اضافه ی پوست، میکرو ارگانیسم ها و… دارد.
همچنین استفاده از عصاره های گیاهی با خواص ضد میکروبی اثبات شده نیز می تواند در از بین بردن میکروارگانیسم ها و در نتیجه رفع بوی نامطبوع بدن کمک کنند.
عصاره مرزه خوزستانی به دلیل وجود ترکیبات باارزشی شاملcarvacrol، γ-terpinene و p-cymene ، خواص ضد میکروبی قابل ملاحظه ای از خود نشان می دهد.
تحقیقات زیادی بر روی این گیاه انجام گرفته که نشان می دهد این گیاه علاوه بر خواص ضد قارچ و فعالیت ضد میکروبی قوی، دارای خواص ضد درد و ضد التهابی، نیز می باشد.
عصاره گیاهی دیگری که به رفع بوی بدن کمک می کند، عصاره بادرنجبویه است. اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی این گیاه به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است. عصاره بادرنجبویه حاوی ترکیبات قطبی مانند لوتئولین-۷ -گلوکوزید، رزمارینیک اسید، لوتئولین و آپیژنین است.
فعال ترین ترکیبات این جنس فلاونوئیدها هستند، مانند لوتئولین، کوئرستین، آپیژنین و به نظر می رسد این فلاونوئیدها دارای خواص ضد باکتری قابل توجهی بوده و نقش مهمی در خواص درمانی گیاه بادرنجبویه دارند.
شامپو دئودورانت ذغالی پرونایس به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد و استفاده از کربن فعال و عصاره های گیاهی با کارایی بالا می تواند بوی نامطبوع بدن را رفع کرده و تا ۴۸ ساعت از بو گرفتن بدن جلوگیری می کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید