تاریخ: ۱۱:۱۱ :: ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
جشنواره فرهنگ اقوام فرصتی مغتنم برای رونق گردشگری در لرستان

استاندار لرستان خبر داد: باید از دو رویداد روز خرم‌آباد و جشنواره فرهنگ اقوام برای توسه گردشگری و جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در لرستان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، زیویار امروز یکشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی ستاد استانی برگزاری جشنواره ملی فرهنگ اقوام با تبریک فرا رسیدن عید فطر اظهار کرد: جشنواره ملی فرهنگ اقوام و روز خرم‌آباد دو ظرفیت اساسی هستند که می‌توانند مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان کرد: در این راستا جلسه‌ای با حضور همه دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل و برنامه‌هایی در نظر گرفته شد تا هر دستگاه بر اساس ظرفیت خود برنامه ارائه دهند.

استاندار لرستان اضافه کرد: تجربه‌ای که در ایام نوروز داشتیم این بود که از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه از ظرفیت همه دستگاه‌ها با همپوشانی و هم‌افزایی استفاده و بالاتر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده رتبه کسب کردیم.

زیویار ادامه داد: خوشبختانه لرستان در این راستا حائز رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شد.

وی افزود: در آن مقطع برای اسکان مسافرین نوروزی برآورد ۲۰ هزار نفری در نظر گرفته شده بود در حالی که میزان اسکان حتی به بیش از ۳۰ هزار نفر هم رسید.

استاندار لرستان اضافه کرد: در این دو سه روز برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام، لرستانی‌های مقیم استان‌های دیگر به مرکز استان خواهند آمد و ضرورت دارد تبلیغات خوبی انجام شود چرا که جشنواره فرهنگ اقوام و روز خرم‌آباد فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت و پتانسیل این دیار خواهد بود.

زیویار، مرکز لرستان را پایگاهی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان‌های دیگر استان برشمرد و با بیان اینکه نیاز است در این مدت نمایشگاهی از توانمندی‌های همه شهرستان‌های استان برپا و نسبت به معرفی ظرفیت‌ها اقدام شود، عنوان کرد: همچنین ضرورت دارد اتاق بازرگانی به این مهم ورود پیدا کند.

وی گفت: می‌توان از این دو رویداد روز خرم‌آباد و جشنواره فرهنگ اقوام برای جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در لرستان استفاده کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید