مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۰۹ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
حفظ محیط‌زیست از وظایف همگانی آحاد جامعه است

حضور و زادآوری ایمن پرنده زیبا و ارزشمند لک‌لک سفید و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست با طراحی و تغییر آرایش شبکه فشار متوسط برق در منطقه‌ای که زیستگاه این پرنده میباشد میسر گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست از وظایف همگانی آحاد جامعه می باشد، ابراز داشت: با توجه به گزارشات ارسالی مبنی بر برق گرفتگی پرنده لک لک سفید که لانه خود را به شکلی حیرت‌آور بر روی تیرهای برق می سازند مکاتباتی با محیط زیست شهرستان بروجرد انجام گرفت و از صحت ماجرا پس از بازدید از محل اطمینان حاصل گردید.

وی افزود: پس از این بازدید ها مشخص گردید  در منطقه‌ای به طول ۲۰۰۰ متر که محل زیستگاه این پرنده می باشد، متاسفانه این پرندگان به ویژه در زمان بارندگی دچار برق گرفتگی خواهند شد.

مهندس خودنیا ابراز داشت: جهت رفع این مشکل موضوع به معاونت فنی و مهندسی واگذار گردید که خوشبختانه با اقدامات به موقع  و با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان این مشکل رفع گردید.

در ادامه مهندس حیدری زاد معاونت فنی و مهندسی شرکت توزیع برق لرستان ابراز داشت: با توجه به مکاتبات انجام شده با اداره محیط زیست شهرستان بروجرد و مشخص شدن اینکه پرنده لک لک سفید از گونه‌های نادر می باشد عزم ما برای رفع این مشکل دو چندان گردید.

در پایان مهندس شریفی پور مدیر دفتر تحقیقات با اشاره به اینکه جهت رفع این مشکل باید تغییراتی در شبکه ایجاد می شد افزود: بنابراین همکاری با تغییر شبکه فشار متوسط از حالت افقی به صورت مقرره های سیلیکونی آویز و دیگر اقدامات علاوه بر حفظ پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق خوشبختانه مشکلات ناشی از تلفات پرنده لک لک سفید به صورت کامل مرتفع گردید.

 

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید