گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۵۰ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
روند اجرای طرحهای عمرانی در مناطق محروم و  روستاها هموار شد

موانع جذب و مصرف قیر موضوع بند ز تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مرتفع و مسیر اجرای طرحهای عمرانی در مناطق محروم و آسفالت و بهسازی روستاها هموار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان لرستان، از محل بند ز تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات و منابع زیادی در قالب قیر رایگان جهت اجرای طرحهای عمرانی و زیربنایی به خصوص برای آسفالت و بهسازی روستاها و مناطق محروم در اختیار استان‌ها قرار گرفت که به دلیل موانع قانونی در تهاتر و عدم امکان تامین هزینه های تبدیل و اجرا ، امکان جذب آن تاکنون میسر نشده بود.

با پیگیری دکتر بذر پاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور و دستگاه های نظارتی ، این محدودیت با اصلاح آیین نامه بند مذکور در هیات دولت مرتفع گردید و روند اجرای طرحهای عمرانی در مناطق محروم و روستاها هموار گردید.

لازم به توضیح است: در چند ماهه اخیر دستگاههای اجرایی استانی که از این محل دارای اعتبار بودند به صورت مکرر از طریق دستگاههای نظارتی و دیوان محاسبات خواستار راهکار اصلاحی و قانونی بودند ، که با تصویب و ابلاغ این اصلاحیه ، مشکل دستگاهای اجرایی مرتفع گردید.

بنابراین دستگاههای اجرایی می بایست در فرصت زمان باقی مانده نسبت به جذب و مصرف قیر در اختیار اقدام نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید