مسئول سمن ها و توسعه مشارکت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان :
تاریخ: ۱۵:۴۸ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
سمن‌ها می‌توانند نجات‌بخش خانواده‌ها از گرداب اعتیاد باشند/ رشد ۱۳ درصدی صدور مجوز سمن ها

صبح امروز مسئول سمن ها و توسعه مشارکت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نشست هم‌اندیشی با اعضای انجمن مردم نهاد روزهای خوب لرستان گفت: سمن‌ها می‌توانند نجات‌بخش خانواده‌ها از گرداب اعتباد باشند و توانمندسازی سمن‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قطعا کارساز واقع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، احسان مویدی کیا افزود: برخورد انتظامی و قهری تنها راه مقابله با اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه نیست و فعالیت در این حوزه باید به روز و هوشمندانه شود.

مویدی کیا افزود : مبارزه با مواد مخدر نیز باید مانند سایر پدیده های اجتماعی به روز شود.

وی ادامه داد: ما باید حقایق موجود در زمینه اعتیاد که مبتلابه جامعه امروز است را به اشتراک بگذاریم تا زندگی مردم را نجات بدهیم.

مسئول سمن ها و توسعه مشارکت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد : در این راستا نیز باید مولفه های مهمی همچون پیشگیری ، درمان و مراقبت پس از جرم را نیز مورد توجه ویژه قرار داد و از سانسور حقایق در این زمینه خودداری کرد .

مویدی کیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش فعالیت و نقش سمن های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی گفت : خوشبختانه حجم فعالیت سمن های این حوزه افزایش یافته شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز در زمینه صدور مجوز و … همکاری های لازم را با سمن ها داشته و اقدامات ارزنده ای علیرغم شیوع کرونا در این زمینه بصورت مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است .

وی افزود : طی سال های ۹۸ و ۹۹ شاهد رشد ۱۳ درصدی سمن های این حوزه در استان بوده این و تعداد سمن ها از ۳۶ سمن به ۴۳سمن افزایش یافته است .

وی خاطر نشان کرد : طرح ها و تفاهم نامه های همکاری متعددی نیز با دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش، بهزیستی ، علوم پزشکی، اداره کل فنی و حرفه ای و … اجرایی شده و خوشبختانه ۴۸ نفر بهبود یافته نیز در مراکز اشتغال ، مشغول به کار شده اند.

مسول سمن ها و توسعه مشارکت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن اشاره به کشف حدود ۸ تن مواد مخدر در استان به ضرورت ، توسعه فعالیت ها پربحث پیشگیری ، درمان و مراقبت پس از بهبود تاکید کرد و گفت : بی شک سمن های فعال در این حوزه می توانند کمک کار جامعه و خانواده در بحث مقابله با اعتیاد باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید