گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۹ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر

شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر ویژه اهالی موسیقی منتشر شد. به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر ویژه اهالی موسیقی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بنا به این گزارش معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: صندوق اعتباری هنر در راستای حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و ایجاد زمینه های لازم برای شکوفایی ظرفیت های فرهنگی و هنری کشور بنیانگذاری شده که خدمات و پشتیبانی های فرهنگی و هنری به هنرمندان مورد تایید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت معاونت فرهنگی و هنری در سراسر کشور ارائه می دهد.

فرید رحمتی با اشاره به شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر، تصریح کرد: پیش از این برای عضویتِ هنرمندانِ پویا در صندوق، معرفی نامه ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای صندوق اعتباری هنر صادر می شد و هنرمند تایید شده با مدارک شناسایی در تارنمای صندوق اعتباری هنر ثبت نام و مراحل تایید را بدون نیاز به ارائه مستندات فرهنگی و هنری طی می کرد. اما از مهرماه سالجاری شرایطِ اختصاصی از جانب صندوق در نظر گرفته شده که برای تایید هنرمندان در زمینه موسیقی رشته های آهنگسازی، تنظیم آهنگ، نوازندگی، خوانندگی و رهبری ارکستر؛ ارائه مستندات هنری موارد زیر اجباری است:
دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با حداقل پنج سال سابقه کنشگری حرفه ای و مستمر در آن زمینه، در صورت عدم داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، حداقل ده سال سابقه کنشگری مستمر و حرفه ای در رشته های یاد شده با نشاندادن اسناد و تائیدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامی است.

فرید رحمتی افزود: این کارنامکِ(:رزومه) کنشگریِ حرفه ای و مستمر شامل: مدرک درجه هنری، لوح تقدیر جشنواره ها و مسابقات در سطح شهرستان، استان، ملی، بین المللی و …، پوستر کنسرت ها و کارگاه های آموزشی، در صورت مدرس بودن دارا بودن کارت صلاحیت تدریس و یا گواهی تدریس از آموزشگاه آزاد موسیقی مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهر و امضاء زنده، مشارکت در آثار تولیدی از جمله تک آهنگ ها و یا آلبوم موسیقی با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا هرگونه مدرکی که گواه فعالیت ده ساله اخیر است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تایید کرد: چنانچه هنرمندان طالب به عضویت در صندوق بعنوان نوازنده یا خواننده آزاد در جشن ها، سفره خانه ها و تالارها کنشگری دارند و فاقد کارنامکِ هنری مکتبوب اند؛ می بایست دارای کارت شناسایی فعالیت مجاز در سفره خانه ها و تالارها و مجامع عمومی که با نظارت اداره اماکن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن موسیقی لرستان صادر می گردد باشند.

رحمتی گفت: بدیهی‌است به همراه داشتن گواهی فعالیت در بازه زمانی ده سال اخیر از تالار یا سفره خانه مد نظر برای تایید فعالیت هنرمندان ویژه تالارها و سفره خانه ها، مورد نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به دیرکردِ تاییدِ عضویتِ متقاضیان در صف انتظار صندوق اعتباری هنر افزود: کارنامکِ هنری نیز علاوه بر ارائه به انجمن موسیقی لرستان در صورت تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تایید صلاحیت عضویت می بایست در تارنمای صندوق اعتباری هنر بارگذاری گردد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است ارائه کارنامکِ کاریِ ۱۰ ساله اخیر، برای عضویت هنرمندان کلیه رسته های هنری مانند نویسندگان، روزنامه نگاران، سینما، هنرهای نمایشی و تجسمی نیز اجباری است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید