تاریخ: ۱۶:۴۹ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
عملیات اجرایی راه‌آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک از سر گرفته شد/ اعتبار امسال این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان است

صبح امروز پروژه ریلی دورود-خرم‌آباد- اندیمشک که عملیات اجرایی آن سال ۹۲ آغاز و به دلیل نبود منابع مالی در سال ۹۷ متوقف شده بود، با حضور مسئولان کشوری، استانی و جمعی از اصحاب رسانه استان لرستان از سر گرفته شد.


به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در این مراسم گفت: اعتبار امسال پروژه راه‌آهن خرم‌آباد- دورود ۲۰۰ میلیارد تومان است و در صورت تامین منابع دیگر این میزان اعتبار تا ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. 

خیراله خادمی تاکید کرد: راه‌آهن دورود-خرم‌آباد- اندیمشک یکی از مسیرهای اصلی در ترانزیت کشور، احیای مسیر ریلی و جاده‌ای کریدور شمال به جنوب است.

وی ادامه داد: این مسیر در برنامه کاری وزارت راه است، اما به دلیل اعتباری متوقف شده بود که با حضور رئیس جمهور در لرستان مجدد موظف شدیم عملیات پروژه را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد:  مشکل قراردادی پروژه رفع شده و اعتبار پروژه در قالب دیگر منابع قرار گرفته و با تاکید وزیر راه از محل منابع تهاتر منبع خوبی در کنار بودجه دارد و مرحله نخست آن به قرارگاه پرداخت شده است.

وی بیان داشت: حداکثر زمان تکمیل مسیر خرم‌آباد تا دورود ۴۰ ماهه خواهد بود، امید می‌رود با تحقق منابع دیگر فازهای پروژه به زودی شروع شود.

راه‌آهن لرستان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار دولت است

استاندار لرستان نیز در مراسم بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- اندیمشک، گفت: این پروژه از سال ۹۲ شروع به آغاز به کار کرده، اما به دلایل اعتباری و قراردادی از اواخر سال ۹۷ متوقف شده است.

 
فرهاد زیویار ادامه داد: راه‌آهن لرستان یک ابرپروژه بوده و اعتبار آن قابل مقایسه با دیگر پروژه‌ها نیست، بنابراین تکمیل آن می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه استان و کشور داشته باشد.

استاندار لرستان تاکید کرد: راه‌آهن استان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار دولت است و تصمیم‌گیران اصلی نظام به آن توجه ویژه دارند، با این وجود محل‌های تامین اعتبار آن باید از روش‌های مطمئنی تامین شود.

زیویار ادامه داد: امروز همه مصمم به آغاز عملیات اجرایی این پروژه هستند که امید می‌رود با تامین منابع، فازهای بعدی پروژه نیز به زودی آغاز شود.

وی بیان کرد: راه‌آهن سراسری لرستان فعلاً از مسیر دورود به خرم‌آباد است، اما بخش‌های تکمیلی این پروژه بروجرد، الیگودرز، پلدختر و اندیشمک را نیز شامل می‌شود.

 
زیویار با اشاره به ایام اربعین حسینی، گفت: ما به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ملت امام حسین(ع) هستیم و حتی دفاع از کشور نیز برای وصل‌کردن ملت‌های مسلمان به‌ همدیگر است.

راه‌آهن لرستان نیازمند حمایت مالی است

در ادامه رضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز با اشاره به اینکه استاندار لرستان در راستای پی‌گیری و احیای این طرح جدیت لازم را از خود نشان داد و برای احیای طرح راکد پروژه راه‌آهن لرستان تیم مدیریتی وی تلاش زیادی از خود نشان داد: اظهار کرد: خوشحالیم که اجرا و احیای چنین طرح‌هایی که نیاز مهم و زمینه پیشرفت اقتصادی این استان را به دنبال دارد از سر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: از همه مسوولان انتظار می‌رود برای تامین مالی این طرح همکاری لازم را داشته باشند تا دچار وقفه نشود و در موعد مقرر به سرانجام برسد،

رحمانی افزود: راه‌آهن لرستان طرح بسیار پیچیده با تونل‌های بسیار طویل و گستره‌ای است که اگر بگوییم در کشور کم نظیر است اغراق نکرده‌این، اما از جانبی قرارگاه خاتم پروژه تونل‌های زیادی در استان داشته و مطمئن هستیم در این کار نیز موفق عمل می‌کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید