مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و راهبردی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۳۴ :: ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
لرستان می تواند تاثیر قابل توجهی در تجارت و ارز آوری برای کشور داشته باشد‌

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک لرستان با اشاره به اینکه کارهای نمایشی و گفتار درمانی برای مردم لرستان دیگر قابل پذیرش نیست گفت: لرستان می‌تواند تاثیر قابل توجهی در تجارت و ارز آوری برای کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدکریم خورشیدوند در دیدار رئیس جمهور بعنوان نماینده اقشار مختلف مردم ومدیر مرکز مطالعات راهبردی اظهار کرد: پروژه های ناتمام و بلاتکلیف، سدها و به خصوص نیروگاه سد بختیاری به عنوان بلندترین سد خاکی جهان با دریاچه به طون ۶۵ کیلومتر که راه دسترسی آن در نوار گردشگری،طبیعی وورزشی در استان قرار گرفته است؛ ظرفیت اشتغال زایی ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ده هزار نفر به صورت غیر مستقیم را دارد همچنین سدهای معشوره و تاج امیر .

وی افزود: راه آهن دورود – خرم آباد- اندیمشک به عنوان شریان ارتباطی استان و ترانزیت شمال به جنوب از مهمترین پروژه های نیمه تمام لرستان به شمار می آید.

خورشیدوند تصریح کرد: هر چند که ما هم با مدیریت بخشی و سرزمینی آب مخالفیم و آن را سرمایه ملی می‌دانیم، اما از اراضی ۸۰۰ هزار هکتاری قابل کشت ما تنها ۲۳ درصد آبی و مابقی آن به صورت دیم کشت می شود که اگر تخصیص و مجوز برداشت آب ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی صادر شود کشاورزی ما به نقطه تعادل خواهد رسید.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک لرستان با اشاره به اینکه همانطور که نفت سرمایه ملی است و سرزمین‌های نفتی در تامین تخصیص و تصمیم بودجه اعتبارات مطابق تبصره ماده۸۰ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت برای محرومیت‌زدایی هزینه می شود گفت: انتظار داریم برای ایجاد اشتغال پایدار به سرزمین‌های آبخیز هم بودجه و اعتبار اختصاص صورت گیرد.

خورشیدوند بر ضرورت ایجاد بندر خشک در لرستان تاکید کرد و گفت: لرستان کریدور ترانزیتی انرژی و کالاست و نزدیکترین استان به بنادر جنوبی به لحاظ جغرافیایی در بین استان‌های غربی کشور قرار گرفته است و به لحاظ پدافند غیر عامل جهت توسعه و ایجاد اشتغال ایجاد بندر خشک در آن ضروری به نظر می آید.

وی افزود: ایجاد پل دوم برای رودخانه سیمره جهت تسهیل در ترافیک در ایام اربعین، رونق گردشگری، تبادلات کشاورزی و دامی یکی از ضرورت‌های استان است.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک لرستان با بیان این‌که بی‌عدالتی در توزیع امکانات و بی تفاوتی نسبت به مشکلات این استان فضای ناامنی را ایجاد خواهد کرد گفت: مصیبت واقعی مردم لرستان بیکاری است که دیگر قادر به مدیریت زندگی معمول خود نیستند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک لرستان تصریح کرد: سالها تحمل رنج و سختی توسط این مردم نشانه فرهنگ غنی و نجابت آنهاست و دولت‌های مختلف از این نجابت سوء استفاده کرده‌اند و باید به عرض برسانم روش‌های قدیمی و گفتار درمانی‌ها، وعده وعیدها و راهکارهای نمایشی دیگر برای مردم لرستان قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: لرستان نیاز به اقدام و عمل دارد و ظرفیت ها و توانمندی ها این استان را باید باور و آن را جدی در همه امور یاری کرد.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک لرستان افزود: جناب آقای رئیس جمهور وعده دادید استاندار مان ویژه باشد، لذا انتظار داریم استانداری مان را ویژه کنید چرا که استانداری ویژه یعنی حمایت ویژه، یعنی بودجه و اعتبار ویژه، یعنی نگاه ویژه دولت به حوزه سرزمینی لرستان است.

خورشیدوند گفت:حلقه های میانی اعم از متخصصان، کارشناسان، صاحب نظران، نخبگان، کارآفرینان و عموم مردم آستین همت شان را بالا زده تا با حمایت قاطع خود از برنامه های دولت انقلابی و در راس آن رئیس جمهور محبوب جهت محرومیت‌زدایی با جهاد و جهش، زمینه عدالت و رفاه اجتماعی را محقق سازند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید