گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۵۵ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
لزوم فرآوری و بسته بندی گوشت قرمز و سفید در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان که به همراه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی و دکتر زبر دست، مدیر کل دامپزشکی لرستان از شهرک پروتئین بروجرد بازدید کرد گفت: فرآوری انواع گوشت تولید شده در استان ارزش افزوده قابل توجهی را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به شعار سال عنوان کرد: بازدید ما از شهرک پروتئین بروجرد در راستای تحقق سال یعنی تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است.

وی افزود: امیدواریم این واحد که در حال حاضر نیمه تعطیل است در سال جاری وارد فاز تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت لرستان در تولید گوشت قرمز، مرغ و انواع آبزیان اظهار کرد: در لرستان سالانه ٣٠ هزار تن گوشت قرمز ، ۲۸ هزار تن انواع آبزیان و ٨٠ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که بخشی از این تولیدات مازاد مصرف استان است و به صورت زنده و فرآوری نشده از استان خارج می‌شود.

دکتر حسنی مقدم خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این شهرک در بروجرد می‌توان بخشی از پروتئین تولید شده استان را ذخیره و به شکل بسته بندی و فرآوری شده صادر کرد.

وی افزود: فرآوری محصولات تولید شده ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان به دنبال دارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید عنوان کرد: ذخیره پروتئین در این شهرک تعدیل قیمت گوشت مرغ و ماهی را به دنبال دارد.

به گفته مقصودی با راه اندازی این شهرک برای ٢٠٠ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئولان اقدامات لازم برای راه اندازی شهرک را در دستور کار خود قرار دهند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید