تاریخ: ۱۵:۵۱ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
مرگ یک کودک ۶ ساله به علت تیراندازی در عروسی/ رسم غلط استفاده از سلاح گرم در عروسی‌ها

فرمانده انتظامی خرم آباد از مرگ یک کودک ۶ ساله به علت تیراندازی شادمانه مراسم عروسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، سرهنگ عباس دولتشاهی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک کودک ۶ ساله به علت مجروحیت بر اثر اصابت ساچمه فوت نموده، مراتب به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: پس از انجام تحقیقات نامحسوس مشخص شد در حین اجرای مراسم شادمانه عروسی شخصی با استفاده از سلاح ساچمه زنی اقدام به تیراندازی که بر اثر سهل انگاری یک کودک ۶ ساله مجروح و در نهایت فوت، که بدون اطلاع به مراجع انتظامی قصد پنهان کاری موضوع را داشته، بلافاصله موضوع از طریق کلانتری ۱۸ مورد پی گیرد قرار گرفت.

سرهنگ دولتشاهی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی فرد خاطی بهمراه تعداد ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی بکار رفته کشف و ضبط، پرونده پس از تکمیل به دستگاه قضایی و روانه زندان شد.

دولتشاهی ادامه داد: استفاده از سلاح گرم در مراسمات بارها منجر به مجروحیت و یا فوت عده‌ای از همشهریان شده که لازم است این رسوم غلط برچیده شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان ضمن هشدار به افرادی که به هر نحو در مراسمات شادمانه و عزا اقدام به تیراندازی می کنند خاطر نشان کرد: برابر قانون تیراندازی تحت هر عنوان جرم تلقی و در صورت استفاده از سلاح ضمن تشکیل پرونده قضایی و مجازات عامل و عاملان آن از سوی دستگاه قضایی، پلیس برای صاحبان مراسمات پرونده قضایی تشکیل خواهد داد و چنانچه سلاح بکار رفته هم دارای مجوز باشد، مجوز آن از طریق مجاری قانونی باطل خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید