عدم پايبندي به قوانين و مقررات؛
تاریخ: ۱۵:۳۴ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
موتورسیکلت سالانه جان جوانان زیادی را می گیرد

موتورسيکلت يکي از شايع ترين سوانح و حوادثي است که سالانه جان بسياري از مردم ايران و به ويژه جوانان را مي گيرد، اين امر باعث تحميل خسارت هاي بسيار سنگين بر جامعه مي شود. موتورسيکلت يک وسيله بدون حفاظ و نسبتاً بدون تعادل بوده، بنابراین يکي از ضرورت هاي استفاده از اين وسيله، استفاده از کلاه ايمني است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در همین راستا سرهنگ محمد زارعی رئيس پليس راه استان بیان داشت: علل و عوامل متعددي در بروز حوادث رانندگي توسط راکبين موتور سيکلت دخیل است، از این رو آگاهي دست اندرکاران تعليم و تربيت از اين علل و عوامل کمک مي کند تا راکبین ضمن درک عميق از ضرورت اين اموزش ها، مباحث آموزشي را به گونه اي طراحي و سازماندهي کنند که تاثير لازم را بر جاي بگذارد.

وی ادامه داد: عدم پايبندي به قوانين و مقررات، استفاده از موتورسيکلت ها به عنوان وسيله حمل و نقل و عدم استفاده از تجهيزات ايمني به عنوان عوامل موثر در بروز حوادث رانندگي به شمار می رود، موتورسيکلت يک وسيله بدون حفاظ و نسبتاً بدون تعادل بوده، بنابراین يکي از ضرورت هاي استفاده از اين وسيله، استفاده از کلاه ايمني است.

رئيس پليس راه استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر اکثر موتورسواران از تجهيزات لازم به ويژه کلاه ايمني استفاده نمي کنند، عنوان کرد: تصادفات موتورسيکلت يکي از شايع ترين سوانح و حوادثي است که سالانه جان بسياري از مردم ايران و به ويژه جوانان را مي گيرد، اين امر باعث تحميل خسارت هاي بسيار سنگين بر جامعه مي شود.

این مقام انتظامی افزود: هزينه های ذکر شده در ۲ بخش مستقيم شامل هزينه هاي درماني مصدومين و مراقبت و نگهداري از معلولان حوادث و هزينه هاي غيرمستقيم همچون از دست دادن نيروي کادر فعال جامعه به صورت دائم يا موقت و همچنين بروز مشکلات رواني و افسردگي در اعضاي خانواده و اطرافيان قابل دسته بندي است.

سرهنگ زارعی پیرامون اینکه از ديد کارشناسان عامل انساني، معابر و جاده ها، محيط و خودرو به عنوان عوامل مهم بروز اين تصادفات به شمار مي آيند، تصریح کرد: به استناد آمار و ارقام، آمار انساني بالاترين سهم را در اين ميان دارد، اين امر ضرورت فرهنگسازي و آموزش رفتارهاي صحيح ترافيکي را بيش از پيش آشکار مي سازد، بدون شک هرگونه غفلت در اين زمينه بر دامنه اين حوادث و نتايج تاسف بار ناشي از آن مي افزايد.

وی خاطرنشان کرد: نظام تعليم و تربيت به دليل تحت پوشش داشتن ميليون ها دانش آموز و داشتن امکان ارتباط با خانواده هاي آنان مناسب ترين فضاي آموزش هاي حوزه ترافيک محسوب مي شود که بايد در راستاي آموزش هاي صحيح به موتور سيکلت سواران صورت بگیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید