با اظهار پرداخت یک میلیارد و هفتصدمیلیون تومان به یک خبرنگار:
تاریخ: ۲۱:۴۵ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
نایب رییس شورای شهر خرم آباد علت سکوتش را بیان کند

مریم مهری- در پی اظهار نظر «زهرا نظری» نایب رییس شورای شهر خرم آباد در مورخ هفدهم اسفندماه ۹۹ مبنی بر پرداخت مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از سوی شهردار سابق خرم آباد به یک خبرنگار « فعال در حوزه مدیریت شهری »، ذکرعلت سکوت خانم نایب رییس شورای شهر خرم آباد و سایر اعضای شورا نسبت به این موضوع آن هم در زمانی که کم کم به زمان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرها نزدیک می شویم، ضروری به نظر می رسد.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، یادداشت- در شرایطی که اظهار این صحبتها علاوه بر انتقادات گسترده خبرنگاران استان نسبت به این مساله که سبب خدشه دار شدن وجهه خبرنگاران سخت کوش لرستان بویژه خرم آباد شده ، خانه مطبوعات استان لرستان نیز در بیانیه ای خواستار شفاف سازی موضوع توسط این عضو شورای شهر خرم آباد و سایر اعضای شورا شده است.
پس ضرورت دارد که خانم زهرا نظری به بیان دلیل سکوت ایشان و همکارانش نسبت به این قضیه حتی در دورانی که شهرداری خرم آباد مورد تفحص و پیگیری مسولان و سربازان گمنام امام زمان «عج» قرار گرفت ، بپردازد.
در این راستا قبل از هر چیز گریزی به پروسه عزل شهردار سابق خرم آباد می زنیم، همه می دانیم که پس از پیگیری های صورت گرفته در خصوص تخلفات اعلام شده از سوی شهردار سابق، این حجم از پرداختی شبهه برانگیز که باعث حیرت صاحبان رسانه و خبرنگاران استان و به ویژه خرم آباد شده است، قطعا موردی نبوده که از چشم مغفول مانده باشد یا به فراموشی سپرده شده باشد.مگر اینکه شورا به دلایلی سکوت کرده باشد که همین مساله ضرورت شفاف سازی نایب رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد در این زمینه را دوچندان می کند.
اما بعد دیگری از این قضیه که باید به صورت ویژه به آن توجه داشت ، مساله زیرسوال بردن شان خبرنگاران لرستان است که نسبت به خبرنگاران بسیاری از استان های توسعه یافته از سطح رفاه نامناسبی برخوردارند اما بسیاری از آنها در سخت ترین شرایط اقتصادی صرفا به علت عشق و علاقه به این حرفه، سختی کار را پذیرفته داند در حالیکه اظهارات خانم زهرا نظری این شائبه را ایجاد کرده که این مبلغ ممکن است فقط یک نمونه از دریافتی های خبرنگاران باشد.
به هر روی ، عنوان مساله ای همچون پرداحت یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به یک خبرنگار در کنار دریافت ماهانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان به عنوان حقوق ، مساله ای نیست که یک شبه توسط شورای شهر کشف شده باشد و بهتر است اکنون نیز کمی دقیق تر شوند چون ممکن است باز هم پرداختی دیگری وجود داشته باشد!!!!!!
اما در میان این هیاهو و جنجال رسانه ای که با اظهارات شما و یکی از همکارانتان ایجاد شده لازم است که ما نیز مواردی را در خصوص صیانت از حقوق شهروندی ، دلسوزی برای مردم شهر و … به شما یادآور شویم.
قبل از هر چیزی مردم خرم آباد به بررسی عملکرد شخص شما می پردارند .بررسی در خصوص وضعیت نامناسب شهر از لحاظ سیمای منظری ، فضای سبز ، مطالبات کارگران ، مقایسه وضعیت مبلمان شهری محل سکونت شما با سایر محلات شهر و … .
همچنین در صحبت هایتان اعلام داشتید که خوشبختانه چندنفر از بستگان شما از خانواده معزز و معظم شهدا که چشم و چراغ این مملکت هستند ، می باشید که خود بسی موجب خوشحالی است و همین مساله ضرورت سوال از شما در خصوص علت بیان نکردن این حجم عظیم از پرداختی به یک خبرنگار در هر قالبی « حقوق ، کار پیمانکاری و …» را بیشتر می کند.
از آنجا که ما و شما ، خودمان را در قبال خون شهدا مسول و مدیون می دانیم- سرکار به عنوان یکی از اعضای شورای شهر که به صورت کامل در جریان دستگیری و عزل شهردار سابق خرم آباد بودید ، علت سکوتتان در این خصوص را بفرمایید که قطعا سوال اصلی مردم و رسانه های لرستان از شماست، کما اینکه در خصوص « علت » این حجم پرداختی نیز باید شفاف سازی شود.
اما در شرایطی که مردم میهن عزیزمان و استان لرستان و به ویژه شهر خرم آباد نیاز به تلاش مضاعف، همت و کار مضاعف برای رفع مشکلات شهری دارند و با توجه به حواشی پیش آمده در خصوص اختلاس ها که موجبات ناامیدی جامعه می شود از شما خواهش می کنیم در چنین شرایطی کمتر از خانواده شهدا مایه بگذارید.
شما اگر خودتان را مدیون شهدا می دانستید در همان ابتدا قضیه را رسانه ای می کردید یا هرچه سریع تر نسبت به دوشغله بودن خودتان در مرکز استانی که سرمدار بیکاری کشور است ، خاتمه می دادید آن هم برای خدمت به قشر نیازمند توجه و تعیلیم بیشتر مانند دانش آموزان استثنایی.
کاش پس از عزل شهردار سابق و انتخاب سرپرست و انتخاب شهردار دیگر اینقدر سکوت نمی کردید و همان روزها « سوت می زدید» ؟
در هر حال هرچه به زمان انتخابات شوراها نزدیک تر می شویم مردم سوالات بیشتری از عملکرد شما خواهند داشت و قطعا حاشیه سازی شما و مجموعه مدیریت شهری راهکار خوبی برای کسب رای دوباره یا کمک به حضور پررنگ تر مردم در انتخابات نخواهد بود بلکه به نوبه خود موجب دلسردی و عدم اعتماد مردم به شوراها خواهد شد.
روی صحبتم به صورت ویژه با شخص شما بعنوان یک زن در شوراست .علت سکوت شما در این مدت چه بوده ؟ بنده شخصا در نشست خبری انتخاباتی شما شرکت کردم و هیچ خبری هم درج نکردم چون چیزی برای برجسته سازی یا اطلاع رسانی جهت افکار عمومی مشاهده نکردم و امروز فقط شاهد تغییرات بیش از حد در محل سکونت شما از نظر آسفالت ، سنگفرش ، فضای سبز و در نهایت حتی افزایش قیمت مسکن شما هستم. کمااینکه طرفدار این هم نیستم که هیچ خبرنگاری تریبون اختصاصی یک ارگان یا نهاد بشود.
لذا انتظار می رود چون حرف از عدالت و دفاع از حقوق مردم به میان می آورید ، در خصوص چرایی این پرداخت و از سویی دیگر علت سکوت شورا در این خصوص تا روز گذشته به شفاف سازی بپردازید.

مریم مهری
خبرنگار و فعال فرهنگی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید