گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۳۱ :: ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
کشف بیش از ۳ هزار کیلوگرم انواع موادمخدر در لرستان

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر لرستان از کشف ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان طی سه ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، اردشیر صفاپور با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: شعار امسال پرداختن به چالش‌های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری است.

وی بیان کرد: اعتیاد یک موضوع چند بعدی است که به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فرد و جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان خاطر نشان کرد: دشمن جنگ نرم را با ما در حوزه اعتیاد شروع کرده و ما هم در مقابله با دشمن به آرایش نظامی گرفته‌ایم. 

صفاپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کشفیات مواد مخدر ظرف سه ماهه اول سال جاری گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۳ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مخدر کشف شده و در این رابطه یک هزار و ۵۰۸ نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده‌است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار قرص روان گردان ظرف سه ماهه اول سال جاری کشف شده است، اظهار کرد: همچنین ۲۰ باند در سه ماهه اول سال جاری دستگیر و ۴۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین کشف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از اعتیاد، عنوان کرد: یکی از طرح‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان طرح یاری‌گران زندگی است که در این زمینه در ۲ هزار مدرسه کانون یاریگران را تشکیل دادیم.

صفاپور خاطرنشان کرد: جامعه هدف در حوزه پیشگیری و انجام کارهای فرهنگی آموزش و پرورش است، زیرا معتقدیم اگر بتوانیم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در مدارس اجرا کنیم جامعه را در بلندمدت در مقابل بلای خانمان‌سوز اعتیاد واکسینه کرده‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما استفاده از سازمان‌های مردم نهاد است و در این رابطه ۴۰ سازمان مردم نهاد با ما همکاری دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: تشکیل ۱۱ کانون یاری‌گران زندگی در واحد‌های صنعتی استان از دیگر کارهای انجام در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد است.

صفاپور در ادامه با اشاره به فعالیت سه مرکز ماده ۱۶ در مرکز استان عنوان کرد: دو مرکز ماده ۱۶ برای آقایان و یک مرکز برای بانوان در خرم‌آباد است که ظرفیت نگهداری ۴۵۰ نفر معتاد متجاهر را دارند.

وی افزود: همچنین ۱۴۰ مرکز متادون درمانی و ۴ مرکز شبانه در خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز فعالیت دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید