تاریخ: ۸:۳۳ :: ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
آغاز سرشماری تابستانه حیات‌وحش لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: سرشماری تابستانه حیات‌وحش استان در ۳۰۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی سالاروند با اشاره به برنامه سرشماری تابستانه حیات‌وحش لرستان اظهار کرد: سرشماری تابستانه حیات‌وحش با اولویت شمارش علف‌خواران شاخص در مناطق تحت مدیریت استان با زمان‌بندی‌های تعیین شده در پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه سرشماری تابستانه حیات‌وحش در بیش از ٣٠٠ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان انجام می‌شود، افزود: سرشماری تابستانه در سطح کلیه مناطق تحت مدیریت استان شامل مناطق حفاظت شده اشترانکوه، سفیدکوه خرم‌آباد، قالی کوه الیگودرز، شاداب کوه و پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا و باهدف برآورد جمعیت حیات‌وحش، کسب اطلاع از وضعیت زادوولد و بررسی عوامل تهدید و کنترل و پايش بیماری‌ها برای مدیریت و حفاظت بهتر از حیات‌وحش و زیستگاه صورت می‌پذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به بالابردن ضریب حفاظت مناطق به لحاظ هوشمندسازی پایش مناطق، فرهنگ‌سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز به‌خصوص قبل از هرگونه شکار و صید صورت‌گرفته، گفت: خوشبختانه در بررسی اولیه آمار‌ها شاهد افزایش جمعیت برخی گونه‌های جانوری از جمله کل و بز و قوچ و میش در این مناطق هستیم.

سالاروند بیان کرد: سرشماری از حیات‌وحش دو بار در سال انجام می‌گیرد که مرحله اول آن در اواسط تابستان و مرحله دوم در اواخر پاییز و اوایل زمستان است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید