استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۲:۰۵ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
بام شهر و برج امید ثروت لرستان در کشور محسوب می‌شوند

شامگاه امروز استاندار لرستان در نشست خبری با مطبوعات استان، گفت: بام شهر و برج امید ثروت لرستان در کشور محسوب می‌شوند و هرگز این دو ظرفیت مهم را رها نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محور اصلی این نشست پیرامون دستاوردها و مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان بود و استاندار در این جلسه از پیگیری مدیریت ارشد استان در زمینه تکمیل و رفع مشکلات پروژه‌های اساسی و اشتغال‌محور در سطح استان خبر داد.

فرهاد زیویار بیان داشت: هدف ما توسعه و رونق اشتغالزایی در استان است لذا پروژه‌های ادوار گذشته و تاکنون هیچ توفیری با هم ندارند و اولویت ما به بهره‌برداری رسیدن همه پروژه‌های راکد و نیمه تمام در استان است.

او در خصوص سدهای استان گریزی به مشکلات سد گاوشمار و بختیاری زد و تاکید کرد: نسبت به سدهای استان بی تفاوت نبوده و نیستیم و خصوصا در بحث سد بختیاری که به دلیل مجاورت با خوزستان خیلی از مزایای آن در اختیار استان خوزستان قرار دارد و شایسته است که هر دو استان از ظرفیت این سد بهره‌مند شوند.

استاندار لرستان تصریح کرد: فارغ از بحث بر حق‌آبه و توسعه کشاورزی، سد بختیاری ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد که جای برنامه‌ربزی مدونی دارد.

فرهاد زیویار بزرگترین مشکل سد گاوشمار(معشوره) را در لزوم تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و گفت: اخیرا طبق تفام‌نامه‌ای با بانک‌پاسارگارد این بانک به عنوان سرمایه‌گذار ابن پروژه معرفی شده است اما هنوز فعالیتی مبنیی بر فاز اجرایی انجام نشده است و فقط در بحث روال اداری اقداماتی در حال انجام است.

زیویار در خصوص قلعه تاریخی فلک‌الافلاک نیز ابراز داشت: آزادسازی حریم این قلعه تاریخی مستلزم تحقق توافق بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و فرماندهی سپاه مستقر در قلعه فلک‌الافلاک است‌ که از باشگاه افسران و پادگان مشترک در فضای این قلعه استفاده می‌کنند.

او تکمیل کرد: پبرو سفر امسال رئیس‌جمهور به استان لرستان تکمیل بخش‌های نیم‌کاره و آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک ظرف ۶ ماه تا یکسال در دستور کار قرار گرفت و این پروژه‌های جزو پروژه‌های کلان گردشگری در استان است که جهت تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار لرستان در باب دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره استان توجه به تکمیل پروژه‌های بام خاطره‌ها، برج امید و هتل صخره‌ای را ضروری دانست و بیان کرد: در حال حاضر مشکل پروژه هتل صخره‌ای مابین سرمایه‌گذار و شهرداری است که رفع اختلاف و مشکل طرفین، پنج میلیارد تومان برآورد شده است.

زیویار ادامه داد: اما پس از رفع اختلاف به منظور تکمیل این پروژه، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار لرستان در پایان در بحث مبارزه با آسیبهای اجتماعی نیز استفاده از ظرفیت‌ سمن ها را ضروری دانست و عنوان کرد: بزودی در اسرع وقت نشست هم‌اندیشی مفصلی با سمن‌های استان خواهیم داشت.

خبر: نرگس سپه‌وند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید