سرپرست انتقال خون لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۳۸ :: ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
بانوان در فرهنگ‌سازی اهدای خون نقش مهمی دارند

سرپرست انتقال خون لرستان گفت: بانوان در آموزش و انتقال فرهنگ اهدای خون به خانواده نقش مهمی دارند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکترعلی سوری سرپرست انتقال خون لرستان در دیدار با مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری استان با اشاره به ضرورت مشارکت بانوان دراهدای خون اظهار داشت: علی‌رغم اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند ولی تنها ۵ تا ۷ درصد از اهدای خون متعلق به بانوان است برهمین اساس باید جهت افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون تلاش کنیم.

وی افزود: اگرچه وضعیت اهدای خون استان قابل قبول است و جهت تامین نیازهای خونی استان مشکلی نداریم ولی با توجه به آمار شبکه ملی خون‌رسانی در کشور در تامین واحدهای خونی با مشکل روبرو هستیم در این راستا باید جهت گسترش فرهنگ اهدای خون با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تلاش کنیم.

دکترسوری با اشاره به اهمیت مشارکت بانوان در اهدای خون افزود: با اهدای خون بانوان درحقیقت هر خانه یک مرکز اهدای خون می‌شود، چرا که بانوان در آموزش و انتقال فرهنگ اهدای خون به خانواده نقش مهمی دارند.

سرپرست انتقال خون لرستان با بیان اینکه برخی تصورات نادرست مانع از اهدای خون برخی بانوان می‌شود، گفت: باور غلطی که بانوان کم خون هستند علت عمده عدم مراجعه برخی بانوان به مراکز اهدای خون است، این در حالی است که در صورت وجود کوچک‌ترین مشکلی، پزشک اجازه اهدای خون را نخواهد داد.

دکتر سوری با اشاره به نیاز مبرم بانوان به‌خصوص در هنگام زایمان به خون اهدایی گفت: نیمی از جامعه مصرف کننده خون بانوان هستند و در این راستا امیدواریم شاهد مشارکت بیش از پیش بانوان لرستانی در اهدای خون باشیم.

سرپرست انتقال خون لرستان با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و همچنین حادثه خیز بودن استان لرستان تعداد اهدا کننندگان مستمر خون استان باید افزایش پیدا کند.

در ادامه این دیدار فریبا ولی‌پور عالم مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری لرستان ضمن اعلام حمایت همه جانبه جامعه زنان استان ازاهدای خون عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری بانوان شاغل ادارات فرهنگ اهدای خون را در میان بانوان لرستانی ترویج و شاهد مشارکت چشمگیر بانوان استان دراین زمینه و همچنین نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در میان بانوان استان باشیم.

وی افزود: باتوجه یه ضرورت و اهمیت اهدای خون کلاس‌های توجیهی ترویج فرهنگ اهدای خون برای بانوان شاغل استان برگزار و همچنین از هر دستگاه یک خانم به عنوان رابط جهت همکاری به انتقال خوت استان معرفی می‌شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید