نود وهفتمین سال تاسیس بانک سپه:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۵۴ :: ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
بانک‌ سپه در لرستان با ۸۶ شعبه مشغول به خدمت رسانی است

صبح امروز نشست خبری مسعود حاتم وند،مدیر شعب منطقه لرستان و ۹نشریه استانی لرستان، به‌مناسبت آغاز نود وهفتمین سال تاسیس بانک سپه برگزار شد. این نشست با پرسش و پاسخ خبرنگاران و مدیر شعب بانک‌سپه در استان همراه بود.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، مصاحبه-بانک سپه منطقه لرستان درسال ۹۹ ازجهت رشد پرداخت تسهیلات نسبت به سال ۹۸ با رشد ۱۰۱ درصدی موفق به کسب رتبه اول در بین استان ها و مناطق کشور شد.

از مدیر شعب این بانک‌ در منطقه لرستان پرسیدیم؛

لطفا در رابطه با توانمندی ها و وضعیت اقتصادی استان لرستان بفرمایید؟
در ابتدا سعی می کنم ترسیمی از وضعیت اقتصادی و شرایط بالقوه و بالفعل استان لرستان برای شما داشته باشم .استان لرستان با تولید سالانه حدود ۳ میلیون تن انواع محصولات زراعی ،باغی، دامی و شیلات ، وجود بیش از ۶ میلیون واحد دامی ، ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت و ۲۳ دشت مرغوب و حاصلخیز یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری در کشور محسوب می شودو در زمینه تولید آبزیان به ویژه ماهیان سرد آبی با تولید سالانه حدود ۱۵۵۰۰ تن ماهی در بین استانهای غیر ساحلی کشور رتبه اول را دارد و همچنین در بخش صنعت با قرار گرفتن در بخش چین خورده زاگرس دارای ظرفیت های مناسب معدنی است ، به طوری که از۶۴ ماده معدنی شناخته شده در کشور ۲۶ نوع در این استان شناسایی ودر حال حاضر ۱۸ نوع آن استخراج می شود، این پتانسیل حاکی از این موضوع است که تمامی مولفه های زراعی و دامی و تولیدات آبزی در این استان ، از بازارهای هدف متناسب با محدوده جغرافیایی این استان است. در زمینه صنعت توریسم و گردشکری نیز این استان با دارا بودن تعداد زیادی آثار باستانی ثبت شده و همچنین طبیعت زیبای خود شرایط بسیارخوبی برای رشد دارد.

در بخش معادن بخصوص معادن سنگ می توان عنوان کردکه بدلیل وجود معادن غنی سنگ ،از جمله ظرفیتهای قوی در استان لرستان است.براساس مواردی که عرض شد استان لرستان یکی استانهایی است که از لحاظ اقتصادی جاذبه های فراوانی دارد.
تعداد شعب ، کارکنان و نحوه خدمات رسانی به مردم در بانک سپه منطقه لرستان را بفرمایید؟

تا به امروز بانک سپه منطقه لرستان با ۸۶ شعبه و ۷ باجه و تعداد ۱۰۲۳ نفر پرسنل مشغول به خدمت رسانی به مرم شریف لرستان می باشد.

در زمینه نحوه خدمت رسانی به مردم ،خوشبختانه تغییراتی در نگرش شعب منطقه از سیستم سنتی شعبه داری به روشهای مبتنی بر بانکداری نوین ایجادشده است و شاهد حرکت بیشتر بسوی ارائه خدمات نوین از جمله خدمات مبتنی بر موبایل بانک و اینترنت بانک می باشیم.
موفقیتهای بانک سپه منطقه لرستان در سال ۹۹ چه بوده است؟

چشم انداز بانک سپه و شعار «انتخاب اول مشتریان باشیم» از ارزشهای بنیادی این بانک می باشد. نقش آفرینی در اقتصاد ملی و بین المللی، همسویی با سیاستهای کلان دولت، پایبندی به اخلاق حرفه ای و مشتری مداری، نوآوری و رقابت پذیری و ایفای مسئولیت های اجتماعی از دیگر اهم برنامه ها نیز می باشد.
در سال ۱۳۹۹ با توجه به شدت شیوع ویروس منحوس کرونا و آسیب های اقتصادی؛ نقش بانک ها در این میان بسیار چشمگیر بود، به طوری که در مدت بسیار کوتاهی تسهیلات تکلیفی دولتی را به حساب مردم واریز کردند. از سوی دیگر صنوف آسیب دیده از کرونا نیز مشمول دریافت تسهیلات بانکی شدند، به طوری که تاکنون درصد قابل توجهی از اصناف تسهیلات خود را دریافت کرده اند و مابقی نیز در زمان مقرر این منابع را دریافت خواهند کرد. من معتقدم سپه منطقه لرستان به درستی و دقیق در جریان کرونا به وظایف خود عمل کرد و کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشت.

از سوی دیگر در روزهای شیوع کرونا که بسیاری از سازمان ها و ادارات تعطیل بودند یا دورکاری می کردند، بانک ها بدون وقفه به خدمت رسانی مشغول بودند. سیستم بانکی حتی یک لحظه خدمت رسانی را متوقف نکرد و با این که تعداد زیادی از همکاران ما به این بیماری مبتلا شدند و حتی برخی از کارکنان پشت گیشه تا سطح مدیران ارشد در اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند، اما خدمت رسانی ادامه یافت. از اینرو مراتب تقدیر و تشکر خود را از جانفشانی ها و خدمات ارزنده همکاران شبکه بانکی علی الخصوص همکاران عزیزم در بانک سپه منطقه لرستان اعلام می دارم.

منطقه لرستان ، سال ۹۹ در زمینه پرداخت تسهیلات حائز کسب رتبه اول در بین مناطق بانک سپه درکشور با ۱۰۱ درصد رشد بوده است .در همین سال توانسته ایم در خصوص کاهش مطالبات غیر جاری علیرغم شیوع ویروس کرونا و رکود کسب و کار، خوشبختانه در این حوزه نیز نسبت به پایان سال ۹۸ با نگاه مهربانانه و تعامل و تسامح با تسهیلات گیرندگان علی الخصوص واحدهای تولیدی در نقطه سربسر باشیم.

درزمینه پرداخت تسهیلات به اقشار کم درآمد و تسهیلات ازدواجی و آسیب های اقتصادی کرونا در سال ۹۹ بفرمایید؟

به اقشار کم درآمد درسال ۹۹ در قالب طرح های کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

در سال ۹۹تعداد تسهیلات پرداختی ازدواجی ۲۴۱۸ فقره به مبلغ ۱۲۹۷ میلیارد ریال بوده است.

آیا بانک سپه در راه اندازی واحدهای بزرگ اقتصادی در منطقه لرستان نقشی داشته است؟
از طرحهای بزرگی که در استان با مشارکت بانک سپه اجراشده است می توان به مجتمع تولیدی گوشت مرغ ماهان اشاره کرد که در این پروژه مبلغ ۸۰ میلیارد ریال توسط بانک تسهیلات پرداخت گردیده است.

در راستای حمایت از تولیددر قالب طرح بهین کارت درسال ۹۹ تعداد ۳۳۰۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۸۹ میلیارد ریال پرداخت شده است و همچنین در قالب طرح بهین یاب جهت حمایت از واحدهای تولیدی تعداد ۱۴ فقره پرداخت تسهیلات به مبلغ ۹۸ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال داشته ایم.

در بحث کاهش هزینه های ناشی از شیوع ویروس کرونا به اقشار و صنوف آسیب دیده ،تسهیلات خاص ودیعه مسکن به تعداد ۹۷۲ فقره و به مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال و تسهیلات مشاغل آسیب دیده به تعداد ۳۷۴۵ فقره به مبلغ ۲۷۳میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

در ارتباط با وقوع سیل ۹۸ در استان لرستان و آسیب به مردم ،بانک سپه منطقه لرستان چه حمایت های توانسته از اقشار آسیب دیده به عمل آورد؟

در این راستا تا کنون در استان لرستان تعداد ۵۲۵۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۲۲ میلیارد ریال توسط بانک سپه پرداخت گردیده است.

همچنین بانک سپه با بنگاه های اقتصادی حداکثر همراهی را داشت، به طوری که نه تنها تسهیلات مستقیم به آنها پرداخت کرد، بلکه با درخواست امهال اقساط تسهیلات نیز تا حد امکان موافقت کرد و اجازه نداد چرخ اقتصاد کشور و استان از حرکت باز ایستد.
در حوزه مسئولیت های اجتماعی ،بانک سپه در استان لرستان آیا فعالیتی داشته است؟
در حوزه مسئولیت های اجتماعی در لرستان ، این بانک مشارکت در ساخت سه پروژه مدرسه سازی داشته است که می توان گفت مشارکت در ساخت مدرسه یک کلاسه در روستای غلامحسین الیگودرز ، مدرسه دو کلاسه در روستای خلیل اکبر معمولان و همچنین مشارکت در ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای قرعلیوند کوهدشت که دو مدرسه روستای غلامحسین و خلیل اکبر افتتاح گردیده اند و مدرسه روستای قرعلیوند ۹۰ درصد تکمیل گردیده است.علاوه بر آن در سال ۹۸و ۹۹ از طریق اهدا کمک همکاران ومجموعه بسیج بانک سپه به آسیب دیدگان وقوع سیل ۹۸ بالغ بر ۲میلیاردو ۲۲۸میلیون ریال بصورت هدیه غیرنقدی در قالب کالا تقدیم گردید.

برنامه های سال جاری بانک سپه منطقه لرستان در استان لرستان چیست؟
همانطور که استحضار دارید امسال سیاست های کلی و راهبری بانک سپه برمبنای شعار سال ۱۴۰۰یعنی حمایت ازتولید ،پشتیبانی ها ومانع زدایی ها استوار است .این بانک نیزدرجلسه ای که با روسای شعب داشته ضمن بررسی نظرات آنها وتحلیل چالشهای پیش روی،نسبت به تعیین خط مشی شعب منطقه بر اساس سیاستهای حمایت از تولید و همچنین رفع موانع تولید در سیستم بانکی اقدام نموده است. این بانک برای کمک به تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همسویی و همگامی با راهبردهای اقتصادی دولت گام‌های مؤثری در تأمین مالی پروژه‌های کلان اقتصادی، ملی و زیربنایی کشور برداشته است. تمرکز طرحهای بانک سپه در حوزه های نفت، پتروشیمی، سیمان، فولاد، گردشگری و محصولات استراتژیک است.

در زمینه مسائل اعتباری علاوه بربرنامه ها و سیاستهای کلی بانک، روی بحث وصول مطالبات غیر جاری بصورت جزء برنامه ریزی شده است تا انشالله بتوانیم قوی تر از سال گذشته در وصول مطالبات غیر جاری عمل نماییم .در خصوص جذب منابع نیز که میتوان آن را پایه و اساس حرکت بانک دانست با برنامه ریزی و تمرکز بر روی جذب منابع ارزان قیمت سعی شده است که قیمت تمام شده پول را کاهش و در نتیجه هم از محل جذب این منابع ارزان قیمت ، شاهد کاهش هزینه های کل و همچنین افزایش سپرده کل باشیم . امیدواریم که تا پایان سال جاری بتوانیم در مسیر اهداف مشخص شده موفق باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید