تاریخ: ۰:۲۰ :: ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
برای رانندگی خط قرمزهایی تعیین کنیم

سرهنگ محمد زارعي رئيس پليس راه استان لرستان در خصوص نقش سرعت وسيله نقليه و عوامل موثر بر سرعت وسيله نقليه در تصادفات جاده اي توضيحاتی ارائه داد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، مصاحبه- رئيس پليس راه استان لرستان اظهار داشت: رانندگي يکي از کارهاي پر استرس است و بعضي اوقات افرادي که قانونمند و رانندگي خوبي دارند را نيز مي تواند وادار به خشونت کند، اما همه ما مي دانيم که اين راهش نيست. بهتر است در رفتارهايمان حين رانندگي مانند هر فعاليت اجتماعي ديگر، خط قرمز را مشخص کنيم.

سرهنگ محمدزارعي افزود: بعضي ها ممکن است فکر کنند رانندگي، حرکت از نقطه مبدأ به مقصد خلاصه مي شود، اما مسئله فقط راندن اتومبيل و رسيدن به محل مورد نظر نيست فرهنگ رانندگي هم مثل مقوله ي مرتبط با جامعه مدني با اهميت است و قوانين خاص خودش را دارد.

سرهنگ زارعي اظهار داشت: به ياد داشته باشيم ما تنها کسي نيستيم که در خيابان ها و جاده ها رانندگي مي کنيم پس لازم است همان طور که در جريان ارتباطات اجتماعي مان مبادي ادب هستيم پشت فرمان هم فرهنگ رانندگي را رعايت کينم.

رئيس پليس راه استان لرستان با تصريح به اينکه بيش از حد تند نرانيم گفت: سرعت مجاز را رعايت کنيم سرعت بالا نه تنها ممکن است براي ما گران تمام شود بلکه زندگي همه ي افرادي که به نحوي در مسير شما قرار مي گيرند را نيز به خطر مي اندازد.

وي با اشاره به اين نکته که همان طور که سرعت بالا خطرناک است گفت: سرعت پايين تر از حد مجاز هم مشکل آفرين خواهد بود براي مثال در آزادر اه حرکت کردن با سرعت پايين کار اشتباهي است. حداقل سرعت مجاز در اتوبان معمولا ۷۰ کيلومتر در ساعت است بنابراين سعي کنيم تا حد ممکن حداقل سرعت را رعايت کنيم.

رئيس پليس راه استان لرستان اظهار داشت: بعضي اوقات شرايطي پيش مي آيد که مي تواند رانندگي را مشکل کند، شرايط بد آب و هوا، تعميرات جاده اي، تصادفات و ساعات طرح ترافيک مي تواند رانندگي را سخت تر کنند يادمان باشد.

سرهنگ محمدزارعي خاطرنشان کرد: افزايش سرعت عواقب و خطراتي براي راننده و سرنشينان در بر خواهد داشت.

۱- راننده در چند نقطه به دليل سرعت بالا جريمه خواهد شد.

۲- رانندگي با استرس، ترس و وحشت همراه خواهد بود.

۳- چنانچه راننده سالم به مقصد برسد از نظر زمان فقط ۸دقيقه تفاوت دارد.

۴- ضايعات تصادف در اثر سرعت بصورت تصاعد هندسي بالا مي رود و اثراتي جز جرح، فوت و احياناً ايجاد حريق و خسارات جبران ناپذير نخواهد بود. در صورتي که با يک مديريت در زمان (يعني ۸ دقيقه زودتر از مبدأ حرکت کنيم) مي توان به تمام اين معضلات خاتمه داد و آرامش و ايمني و سالم به مقصد رسيدن را براي خود و ساير سرنشينان و کسانيکه چشم انتظار رسيدن ما هستند را به ارمغان برسانيم.

گفتگو: نرگس سپه‌وند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید