گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۰۷ :: ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
بررسی آخرین وضعیت اجرای سدمعشوره با حضور استاندار لرستان و معاونت وزیر نیرو

با پیگیری‌های استاندار لرستان، مراحل فنی و اداری اجرای سد معشوره تا پایان سال حل و فصل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در ادامه پیگیری‌های دکتر فرهاد زیویار استاندار لرستان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان، نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای سدمعشوره با حضور استاندار لرستان و معاونت وزیر نیرو برگزار شد.

در این نشست آخرین هماهنگی‌ها در خصوص نحوه و زمان شروع بکار مجدد پروژه سد معشوره انجام شده و خبرهای خوبی از این دیدار شنیده می‌شود که می‌تواند تغییرات اساسی در زمینه کشاورزی و آب در لرستان را رقم بزند.

بر اساس همین گزارش دکتر زیویار  با مهندس جوانبخت معاون وزیر نیرو و مهندس شیبانی مدیرعامل آب و نیرو در خصوص اجرای عملیات فاز نخست سد معشوره مذاکره و وزارت نیرو متعهد شده است در اسرع وقت در این خصوص اعلام نظر نماید.

معاون وزیر نیرو با بیان این مطلب که سد معشوره از پروژه‌های موثر وزارت نیرو است، گفت: در مورد عملیات اجرایی سد با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه خواهند کرد.

معاون وزیر نیرو خطاب به استاندار با بیان این مطلب که هرچه سریع‌تر با پیگیری استان و همکاری وزارت نیرو ثمرات این سد به نتیجه می‌رسد، گفت: در تلاش هستیم مراحل اداری و فنی این سد تا در  چند روز باقی‌مانده از سال ۱۴۰۰ حل و فصل گردد.

بر این اساس این چندمین بار است که طی هفته‌های اخیر استاندار لرستان پرونده سد معشوره را روی میز وزیر نیرو می‌گذارد. دیدارهایی که نشان می‌دهد به‌زودی تنگ گاشمار شهرستان دلفان شاهد ماشین‌آلات و ادوات سد سازی خواهد بود.

گفتنی است که افزایش میزان ذخیره این سد هم از نکات قابل توجه دیگری است که باید آن را برگ زرینی در کارنامه استاندار لرستان عنوان کرد کمااینکه اجرای این طرح شاخص در حوزه اقتصاد کشاورزی و بالا رفتن ضریب آمار میزان اراضی آبی استان موثر است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید