گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۳۰ :: ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
تاکید مدیرکل ورزش وجوانان لرستان بر توسعه بعد همگانی دوچرخه سواری

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان خواستار توجه بیشتر هیات دوچرخه سواری استان به توسعه بعد همگانی ورزش دوچرخه سواری شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سید آرش قیاسیان روز دوشنبه ۱۵اسفندماه در مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه سواری لرستان که با حضور رسول اسدی رییس فدراسیون دوچرخه سواری. برگزارشده بود، اظهار کرد: ورزش دوچرخه سواری علاوه بر بعد همگانی در بعد قهرمانی نیز به خاطر وجود چندین رشته مهم در بازی های المپیکی و آسیایی حائز اهمیت است.

وی بر ضرورت توسعه دو چرخه سواری در استان تاکید کرد و افزود: می طلبد با توجه به بضاعت ، پتانسیل و فضاهای موجود و همچنین استفاده از ظرفیت های این رشته ورزشی ضمن استعدادیابی و نگهداشت قهرمانان ، دوچرخه سواری استان را به جایی که در شأن این ورزش است برسانیم و نمایندگان خوبی از این رشته در مسابقات جهانی وبین المللی معرفی کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه هیات دوچرخه سواری لرستان از هیات های فنی و بی حاشیه است ، افزود: دوچرخه سواری لرستان با داشتن ۵ ملی پوش در رده های سنی مختلف فعالیت های داشته است .

وی با تاکید بر لزوم توسعه بعد همگانی دوچرخه سواری در سطح استان ، گفت: همگانی کردن دوچرخه سواری می تواند به واسطه همکاری بین بخشی با ادارات خصوصا شهرداری ها و آموزش و پرورش توسعه یابد .

قیاسیان به رابطه چالش های اقتصادی و ورزش دوچرخه سواری اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تاثیر مشکلات اقتصادی بر سبد خرید خانواده ها و‌ همچنین هزینه بالای تهیه دوچرخه می توان با انعقاد تفاهم نامه بین هیات دوچرخه سواری و بانکهای عامل و همچنین اجاره دادن دوچرخه به وسیله راه اندازی ایستگاه ها و باشگاه های دوچرخه سواری شرایط تهیه دوچرخه را برای مردم خصوصا دانش آموزان تسهیل کرد.

وی با بیان اینکه دوچرخه سواری رشته ای جذاب و مفرح است که باعث نشاط و شادابی در جامعه می شود، خاطر نشان کرد:   اگرچه سنین پایه به این ورزش علاقه مند هستند ولی مواجه شدن با مسائل اقتصادی باعث تغییر رویکرد علاقه مندان به آن می شود لذا می توان طی رایزنی ها با بانکهای عامل و جذب اسپانسر بخشی از مشکلات مردم‌ را در تهیه دوچرخه رفع کرد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان بعد همگانی دوچرخه سواری را مهم ارزیابی کرد و یاد آورشد: لازم است در راستای  ترویج و توسعه دوچرخه سواری اقدامات جدی صورت بگیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید