شهردار خرم‌آباد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۴۰ :: ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
تخریب دیوار پادگان ۰۷ بدون هماهنگی و اطلاع شهرداری صورت گرفته است

صبح امروز شهردار خرم‌آباد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تخریب دیوار پادگان ۰۷ بدون هماهنگی و اطلاع شهرداری صورت گرفته است و پیرو جلسه برگزار شده مقرر شد که از سوی ارتش هیچ‌گونه اقدام دیگری انجام نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سعید فتوحی تصریح کرد: طبق توافق انجام‌شده بین شهرداری خرم‌آباد و ارتش در سال‌های گذشته و اعمال ماده ۱۰۱ از ۱۵ هکتار زیربنای پادگان ۰۷ خرم‌آباد، احداث ۱۵۸ قطعه مسکونی و ۵۵ قطعه تجاری مصوب شده است و در مجموعه ۲۱ قطعه تجاری_مسکونی به شهرداری اختصاص یافته است.

وی افزود: این مجموعه دارای ۱۱ ساختمان تاریخی با مساحت پنج هزار و ۹۲۰ متر مربع است که مسوولیت نگهداری از آن‌ها برعهده ارتش است و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز نظارت بر آن‌ها را عهده‌دار می‌باشد.

شهردار خرم‌آباد با تاکید به اینکه ساختمان‌های پادگان ۰۷ درحال تخریب هستند، عنوان کرد: این بناها دارای وضعیت نامناسبی هستند و درصورت عدم توجه با تخریب آن‌ها روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه شهرداری خرم‌آباد به دنبال ایجاد یک مجموعه تفریحی_گردشگری در سایت این پادگان است، خاطرنشان کرد: طبق مکاتبات انجام شده ما آمادگی مذاکره با ارتش را جهت جلوگیری از تکه‌تکه شدن این مجموعه داریم و می‌توانیم اراضی تجاری_مسکونی ارتش را در مکانی دیگری تامین کنیم.

فتوحی درخصوص تخریب دیوار پادگان ۰۷ گفت: این تخریب بدون هماهنگی و اطلاع شهرداری صورت گرفته است و پیرو جلسه برگزار شده مقرر شد که از سوی ارتش هیچ‌گونه اقدام دیگری تا حصول نتیجه مذاکرات صورت نگیرد.

وی ادامه داد: ما پای میز مذاکره با ارتش می‌نشینیم و از میراث فرهنگی نیز انتظار تعامل و همکاری را داریم، به طور کلی درصورت حسن نیت مسوولان مربوطه مشکل پادگان ۰۷ قابل حل است.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به بضاعت مالی محدود این نهاد مطرح کرد: بنیه مالی شهرداری ضعیف است و توان خرید اراضی ارتش را ندارد ولی آمادگی تهاتر و واگذاری زمین‌های دیگر را به ارتش دارد./ میرملاس

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید